جنجال یک سکوت

پیوندها
شنبه, ۲ مهر ۱۳۹۰، ۰۴:۳۵ ب.ظ

بازگشت پرستوها

"هوالواقف علی السرائر و الضمائر"

پیش نوشت:

خودشان و جانشان نسل قبلی ما را نجات داد ، استخوان ها و دست نوشته های یادگاریشان نسل ما را ، دلم می سوزد برای نسل های بعد که نه خودشان را دارد نه استخوان هایشان را!

ای زمین!

آرام بگیر ... امروز به رسم امانت دو قطعه از آسمان را در میانت به ودیعه گذاشتیم ... مواظبشان باش ... بیش از هر چیز و هرکس ... که اینها را نه مادرانی هست که شب های جمعه خرما و گلاب به دست راهی مزار فرزندشان شوند و نه خواهرانی که زمان دلتنگی قبر برادر را مامن دلتنگی هایشان بیابند.

وقتی عزیزی از سفر برمیگردد به رسم قاعده نزدیکانشان از حال انتظار در می آیند ... حال اینجا دو پرستو به وطن بازگشتند اما نمی دانم چه حکمتی ست که نه مادری از چشم انتظاری درآمد و نه پدری ... شاید این رسم گمنامی ست که انتظاری به وسعت تاریخ بر دل خواهد نهاد...

پس نوشت:

این همه گفتیم و گفتند از شهیدان...شهیدان را شهیدان می شناسند


+ موقع تلقین خواندنشان گریه امانم نمی داد ... دیر یا زود در گوش من نیز خواهند خواند : یا ... ! اسمع! افهم! ... آیا آنروز خواهم فهمید یا مهر باطل بر دلم خواهد خورد؟!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۰۷/۰۲

نظرات  (۲۲)

سلام
پیش نویستون خیلی عالی بود
قاصدک قاصدک هان چه خبر آوردی ؟
از کجا و از که خبر آوردی؟
خوش خبر باشی اما
گرد بام و در من
بی ثمر می گردی
انتظار خبری نیست مرا
نه زیاری ، نه ز دیار و دیاری ، باری
برو آنجا که ترا منتظرند
برو آنجا که بود چشمی و گوشی با کس
قاصدک در دل من ، همه کورند و کرند
دست بردار از این در وطن خویش غریب
قاصدک تجربه های همه تلخ ،
با دلم می گویند ،
که دروغی تو دروغ
که فریبی تو فریب
قاصدک هان ، ولی آخر ایوای
راستی آیا رفتی با باد ؟
با توام ، آیا کجا رفتی آی ،
راستی آیا جایی خبری هست هنوز ؟
مانده خاکستر گرمی جایی ، در اجاقی ؟
طمع شعله نمی بندم
خردک شوری هست هنوز ؟
قاصدک
ابرهای همه عالم شب و روزدر دلم می گریند .

غیبتتون طولانی بود
اگر حرفی زدم که ازم ناراحت شدید یا فضولی کردم یا پام رو از گلیمم بیشتر دراز کردم عذر میخوام. هرچند اگر بخواهم گلیمم رو از اب بکشم باید پام رو ازش بیشتر دراز کنم
۰۲ مهر ۹۰ ، ۲۱:۲۸ خانم معلم
و حالا سالیان سال می گذرد ...آن عرصه تنگ شده ، ولی هنوز روزنه ای هست ...
دلها را باید پاک کرد و اعمال را خالص !

آری ، می توان به شهـــدا رسید.
۰۲ مهر ۹۰ ، ۲۱:۴۵ من یک مسلمانم
- مولاجان، یا اباعبدالله‏، یا جعفر بن محمد علیهماالسلام !

ای «ضمیر پاک صداقت» از وجود تو گشسته پیدا!

ای نهایت ایمان و عشق و علم و عالمِ تقوا!

ای افتخار کوثر و یاسین و فجر و طاها!

دین از توانِ علم تو محکم، مذهب. به نام پاک تو زیبا!
)
آجرک ا... یا بقیه ا...
۰۲ مهر ۹۰ ، ۲۲:۲۴ خلوت نشین
اسمع! افهم!


گریه منو هم دراوردی ابجی
با سلام

نه خودشان را دارند، نه استخوان هایشان را!

اما ایمانشان را دارند.
تفکرشان را دارند.
ولایتشان را دارند.
صفای دلشان را دارند.
خدایشان را دارند.

یا حق !
...
. . .
۰۳ مهر ۹۰ ، ۰۸:۴۲ یاسین.مشهود
شهیدان را شهیدان می شناسند


خوش به حالتان .
و در شبهای تـاریک جبهه سایبری ازمیدان مین گناه عبور میکنی مراقب باش، به شهدا تمسک کن بصیرتت رابالا ببر که ترکش نخوری...{زیبا بود}
در هیئت، شب جمعه ی گذشته با شما آشنا شدم.
۰۴ مهر ۹۰ ، ۱۱:۴۰ حامی ولایت
باسلام

امسال نمایشگاه دفاع مقدس استان قم "نمایشگاه یاد یاران" حد فاصل کوه خضر نبی (ع) و مسجد مقدس جمکران ...

غرفه گروه فرهنگی رهپویان عمار /// نمایشگاه "چرا حجاب؟" کاری از بر وبچه های گروهان سایبری بسیج ایران :

اگر نزدیک بودید بیایید
۰۵ مهر ۹۰ ، ۰۰:۳۰ علی وحیدی
به خدا مامن دلتنگیم مزار پاک شهداست
شهید هرگز در وسعت تاریخ نمی گنجد
دریغ از فراموشی لاله ها...
۰۶ مهر ۹۰ ، ۱۸:۴۸ کوچه های باران
چقدر آمدنتان آسایش برخی را به هم می زند
۰۷ مهر ۹۰ ، ۰۰:۳۱ دختر آسمانی
سکوت ..
دلم تنگ شهیدان است امشب
شاید این رسم گمنامی ست...
.........موقع تلقین خواندنشان گریه امانم نمی داد ... دیر یا زود در گوش من نیز خواهند خواند : یا ... ! اسمع! افهم! ... آیا آنروز خواهم فهمید یا مهر باطل بر دلم خواهد خورد؟!
۰۷ مهر ۹۰ ، ۲۲:۲۱ شانا بانو
چه خوش است حال مرغی که قفس ندیده باشد

چه نکوتر آنکه مرغــی ز قفـس پریده باشد

پـر و بـال ما بریدند و در قفـس گشـودند

چه رها چه بسته مرغی که پرش بریده باشد

من از آن یکی گـزیدم که بجـز یکـی ندیدم

که میان جمله خوبان به صفت گزیده باشد

عجب از حبیـبم آید که ملول می نماید

نکند که از رقیبان سـخنی شـنیده باشد

اگر از کسی رسیده است به ما بدی بماند

به کسی مبـاد از ما که بدی رسـیده باشد.
۰۸ مهر ۹۰ ، ۱۸:۳۱ دختران باباعطا
سلام علیکم
چه زیبا وصف کردید شهیدان را

میلاد کریمه اهل بیت سلام الله علیها و میلاد امام رئوف علی بن موسی الرضا را خدمت شما تبریک عرض می کنم.

به روزم با "پرواز عمواکبر"
التماس دعا
یاعلی
۱۰ مهر ۹۰ ، ۱۹:۳۰ ریحانه ی آفرینش
سلام.
گاهی وقتی یکم فکر میکنم با خودم میگم آیا بعدا میتونم جواب شهدا رو بدم کارا و حرف هایی که گفتند رو گوش کردم و عمل کردم.
نمی دونم...
خیلی نه...
ای خدا
خوشا به حال شهدا
سلام
حتما گمنامی هم برایشان عالمی دارد که اینگونه خواستند.

شاید یک حکمتش این است که خود را تقدیم به همه روح های آماده کنند ا روحی را متحول سازند!
التماس دعا
۱۳ مهر ۹۰ ، ۱۴:۴۲ بهار نارنج
شهدا در قهقهه ی مستانه شان
عند ربهم یرزقونند...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">