جنجال یک سکوت

پیوندها
جمعه, ۱۱ فروردين ۱۳۹۱، ۰۵:۱۷ ب.ظ

دلها را باید شست

"هوالواقف علی السرائر والضمائر"

می گفت : آدم که مهمان عزیزی دارد نمی گوید مهمان بیاید برایم ظرف هایم را بشوید ، خانه ام را تمیز کند ، جارو بکشد و ... بلکه مهمان عزیز که قرار است برایش بیاید خانه را آب و جارو می کند ، بهترین ها را آماده می کند ، بهترین لباس ها ، بهترین غذا ها و ...

راه و رسم انتظار ما برای گل پسر فاطمه ، یوسف زهرا مثل دسته اول است ، منتظریم بیاید دنیا را درست کند ، اقتصاد را درست کند ، بیکاری را درست کند ، هر چه کار داریم انجام دهد تا ما زندگی خوبی داشته باشیم ... در حالی که اگر برای ما مهمان عزیزی ست باید بهترین ها را آماده کنیم ، خودمان را از گناه پاک کنیم ، دلمان را آب و جارو کنیم تا وقتی آقا ظهور کرد هیچ کاری نداشته باشیم ... فقط برویم در رکابش تا یاری اش کنیم ... 

پس نوشت:

بـه مشتاقان آن شمشیر سرخ شعله‌ور در باد / بگو تا انتظار این است ، اسبی زین نخواهد شد!


+ این زاویه دیدی بود که استادمان دکتر هاشمی به ما داد و انصافا عجب طرز نگاهی ست!

+ دلتنگی غروب همه جمعه های من / کی می رسد به صحن حضورت صدای من / دیگر دلم برای شما پر نمیزند / برگرد و بال تازه بیاور برای من / عمری اگر که می گذرد دلخوشم به این / نزدیکتر شده است به تو لحظه های من / غیر از ضرر برای تو چیزی نداشتم / حتی نیامدست به کارت دعای من / اشکت اگر به نامۀ  اعمال من نبود / بخشش نبود شامل یا ربنای من / یک روز، محض خاطر این چند قطره اشک / وا می شود به خیمۀ سبز تو پای من / یک شب میان سینه زدنها و گریه ها / مُهری بزن به نامۀ کرب و بلای من

نظرات  (۱۳)

سلام

جالب بود.
رفت تو روزانه ها

منتظرم
یاعلی
برخیز تکان بخور برو حرکت کن

بعدا بنشین حضرت او دعوت کن

یا عاشق او باش و بسویش پر زن

یا دست بکش از او ، خود راحت کن

رسول قجاوند


سلام ... عصر جمعه تان بخیر
غیر از ضرر برای تو چیزی نداشتم
حتی نیامدست به کارت دعای من...

بعضی وقتا دلم میخواد زمین باز بشه و من برم توی زمین...
که حتی عاشقی هم بلد نیستم...
سلام دوست عزیز. وبلاگ خوبی دارید تبریک می گم.

خوش حال می شم به منم سر بزنید و نظرتونو بگید.

اگه با تبادل لینک موافقید خبرم کنید.

یاحق
سلام
این عقیده ی خیلی از اساتید هستش . . . کاش بهش عمل کنیم همه
دیگر دلم برای شما پر نمیزند / برگرد و بال تازه بیاور برای من
.
.
.
سلام
انصافا هم زاویه دید نابی بود.
التماس دعا.
گفتم شبی به مهدی از تو نگاه خواهم
گفتا که من هم از تو ترک گناه خواهم
سلام.
یه حرفایی شنیدم.
میگن شاید امسال سالی باشه که خیلی ها منتظرشن....
با سلام
ان شاءالله که همیشه جارو به دست باشید برای خانه تکانی، برای میزبانی!

التماس دعا!
سلام.اینکه ما وظایف زیادی داریم که باید انجام بدیم،درست درسته.ولی خیلی چیزا تا امام زمان نیاد حل نمی شه. یعنی فقط به دست یه انسان کامل حل میشه.
راه و رسم انتظار ما برای گل پسر فاطمه مثل دسته اول است...
آخر چرا....؟
مسجد جمکران بود . آب میخورد. کسی از پشت سر به او گفت:
این همه ادم را میبینی که اینجا آمده اند. اگر به اندازه یک لیوان آب منتظر بودند...
......
و...
انتظار یعنی یعقوب شدن . چشم سپید کردن ..موی سپید کردن..یعنی جز او ندیدن!
یعنی حتی در ِخانه را که میروبی برای او باشد.
گاهی از خود میپرسم کدام شب جمعه ای از شوق اینکه شاید این جمعه بیاید شاید ..خواب به چشمانم نیاید؟
به پیرزنان بگو کدامینشان صبحگاهان آن هنگام که در خانه آب می پاشند به یمن ورود "او "است؟
شاید سکوت ...و
شرم!
...آقا ببخش ...
فقط همین/
عکس جالبه .
ولی تفسیرش رو نفهمیدم
یه قلب کاغذی مچاله شده روی بند رخت!
دردناکه..
سلام
از یاد سفر کرده رسیدم به اینجا.
انصافا حال کردم.
طرز نگاه استاد وقلم شما مستدام.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">