جنجال یک سکوت

پیوندها

۴ مطلب در تیر ۱۳۹۱ ثبت شده است

سه شنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۱، ۱۰:۳۰ ب.ظ

از خدا گذشتگی

"هوالواقف علی السرائر والضمائر"

پیش نوشت:

برای بی غیرت های سرزمینم ...

دست همسرش را می گیرد

به کوچه و خیابان می آورد با هزاران جلوه

نمی داند به نمایش گذاشتن زیبایی های همسرش برای دیگران

از "خود" گذشتگی نیست ، از "خدا" گذشتگی ست ...

پس نوشت:

به بهانه 21 تیر ، روز عفاف و حجاب


+ هر مردی که همسرش آرایش کرده از خانه اش بیرون می رود ، بی غیرت است و هر آنکه چنین مردی را بی غیرت بخواند ، گناه نکرده است. امیر مومنان علی علیه السلام / بحارالانوار .ج 100 .ص 249 (+)

+ پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله درباره یکی از مصادیق بارز بی‌غیرتی می‌فرماید: هنگامی که زنی آرایش کرده و معطر از خانه خارج شود و شوهرش نیز به این کار راضی باشد، به ازای هر قدمی که زن بر می‌دارد، خانه‌ای در آتش برای شوهرش بنا می‌شود./  الکافی ج 5 ص 537

+ رمز بی حجابی بعضی از دخترها چشم مردهاست. اگر دختر بداند که مرد نگاهش نمی‌کند اینطور نمی‌گردد. این می‌بیند شما نگاهش می‌کنید لوس می‌شود. مرد عفیف آن است که زن را با عفت کند. زن عفیف می‌توانه مرد را با عفت کند. (حاج آقا قرائتی) (+)

+ ویژه نامه حجاب و عفاف را از اینجا (+) ببینید

۳۶ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ تیر ۹۱ ، ۲۲:۳۰
سه شنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۱، ۱۱:۱۸ ب.ظ

ما اهل کوفه نیستیم؟

"هوالواقف علی السرائر و الضمائر"

پیش نوشت:

به عمل کار برآید به سخنرانی نیست ...

ما اهل کوفه هستیم 

چون

مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) تنها مانده ...


+ بخت امروز حلقه بر در زد / آمد و بر سرای دل سر زد / 15 روز رفته از ماه است / از افق ماه 14 سر زد / گل نرگس گشود نرگس چشم / خنده مهدی به روی مادر زد ...

+ دلم یک جشن تولد درست و حسابی می خواهد با حضور آقا ... که حضوری محضرشان تبریک بگویم ... جشن میلاد مبارکتان هرچند عید بی آقا که تبریک ندارد ...

+ فردا شب احیا هر جا بودید ... دلتان لرزید ... التماس دعای فرج

۱۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ تیر ۹۱ ، ۲۳:۱۸
چهارشنبه, ۷ تیر ۱۳۹۱، ۰۸:۱۴ ب.ظ

حسرتی که خواهد بود

"هوالواقف علی السرائر والضمائر"

پیش نوشت: 

پیامبر اکرم - صلّی الله علیه و آله - فرمود: مقدار درجات بهشت به تعداد آیه های قرآن است، پس هنگامی که مصاحب قرآن وارد بهشت شود، به او گفته می شود قرآن بخوان و بالا برو و برای هر آیه درجه ای است. پس بالاتر از درجه حافظان قرآن درجه ای نمی باشد.(بحار الأنوار، ج 92، ص 22)

می خواستم قلم بردارم و با بضاعت ناچیزم بنویسم از حفظ قرآن ... از اینکه باعث می شود آدم انس پیدا کند با قرآن ... از اینکه انس با قرآن آدم را زنده می کند ... احیاگر قلب است و انس با قرآن آدمیزاد را از گناه دور میکند ... اما دیدم هر چه هم من بنویسم باز کلامی که از زبان جانان باشد اثرش فرق می کند ... پس کوتاه می کنم سخن را ...

✔ مقام معظم رهبری:

برادران! شماها چرا قرآن را حفظ نمى‌کنید؟ شماها جوانید. والله مکرر اتفاق افتاده که با خودم فکر کرده‌ام و گفته‌ام که اگر ممکن باشد، هرچه دارم، بدهم و حفظ قرآن را بگیرم؛ ولى افسوس که ممکن نیست. در این سن، من دیگر نمى‌توانم قرآن را حفظ کنم.(22/01/1370)

✔ علامه حسن‌زاده آملی: 

ای کاش از همان وقت کسی به من می‌گفت که آقا، به جای اینکه اینها (اشعار) را حفظ کنی، شروع کن به حفظ قرآن و الان این حسرت برای من به جا مانده است که این عشق و علاقه‌ای که به دواوین (دیوان‌های) شعرا داشتم، کاش در حفظ قرآن به کار می‌بردم. (میراث ماندگار 1/63) 

✔ آیت الله بهجت:

خدا می داند حفظ قرآن چقدر در استفاده از این معدن و منبع رحمت مدخلیت دارد.(در محضر آیه الله العظمی بهجت ج 3)

✔ شهید مطهری: 

قرآن از کتاب هایی است که آمادگی اش برای حفظ شدن از هر کتاب دیگر بیشتر است. عجیب است! شعر را می شود، حفظ کرد و قرآن شعر هم نیست, نثر است. یک کتاب نثر در دنیا نمی توان پیدا کرد که بشود چهار صفحه اش را حفظ کرد و قرآن در اثر آن سلاست فوق العاده ای که در عبارات و کلماتش هست، (این خاصیت را دارد) ...؛ برای اینکه کلمات آن سلیس است؛ یعنی هر کلمه ای نسبتاً در جای خودش قرار گرفته است. بعد که انسان حفظ کرد، دیر فراموش می کند؛ چون به معنی واقعی سلاست دارد ... و لهذا حفظ کردن قرآن مثل تلاوت کردن آن، امر بسیار مطلوبی است و مخصوصاً بعد از آنکه انسان حفظ کرد، نباید بگذارد فراموش بشود. شاید گناه هم داشته باشد که انسان قرآن را حفظ کند و بعد آن قدر نخواند تا فراموش بشود. (آشنایی با قرآن، ج 5، ص 228)

✔ آیت الله العظمی بروجردی:

از حفظ داشتن قرآن ، توشه ای برای انسان است.افسوس بر کسی که از دنیا برود و توشه ای نداشته باشد.(زندگی آیت الله بروجردی ، ص 165)

✔ آیت الله العظمی گلپایگانی:

حفظ قرآن کریم بسیار فضیلت دارد و سیره متشرعه از هنگام نزول قرآن در بین همه طبقات مومنین بر حفظ آن بوده و هست.(استفتائات)


+ عنوان پست همان حسرتی ست که روز قیامت روی دل آدم خواهد نشست که چرا یک آیه بیشتر حفظ نکردیم ... (با توجه به پیش نوشت)

+ حضرت آقا فرموده اند :"ما 10 میلیون حافظ قرآن می خواهیم"(+) ... می شود بگویید ما الان دقیقا کجای کاریم؟یعنی چند حافظ داریم؟!!

+ لینک های پیشنهادی : نشانه را به خاطر بسپار (بیانات رهبری درباره قرآن و حفظ آن) (+) / سخنرانی شهید رجائی درباره اهمیت حفظ و قرآئت قرآن (+)

+ قرآن را بصورت آنلاین با صوت قاری موردعلاقه تان گوش دهید (با ترجمه و امکان چند بار تکرار آیه) (+)

+ تابستان وقت خوبی ست برای حفظ قرآن ... ماه رمضانی وقتی خوب تر ... از دست ندهیدش!

۱۸ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ تیر ۹۱ ، ۲۰:۱۴
جمعه, ۲ تیر ۱۳۹۱، ۱۱:۲۷ ب.ظ

خصائص الحسین

"هوالواقف علی السرائر والضمائر"

پیش نوشت :

خـبـر دهید بـه عالم که عید، عید خداست / ادب کنیـد کـه میـلاد سیـدالشهداست‬ ...

در آسمان ، عرش عظیم قرار دارد ، اما در کربلا زینت عرش عظیم وجود دارد. آسمان مسکن ملائکه است ، در حالی که کربلای حسین علیه السلام محل رفت و آمد فرشتگان است.

آسمان معراج پیامبران است ، کربلا معراج ملائکه. آسمان دارای برج هاست ، حسین علیه السلام نیز - آنطور که در روایت آمده - صاحب برج هاست ، چرا که آن حضرت ، فرزند امام ، برادر امام و پدر نه امام است.

در آسمان ضریح هایی ست که در هر روز هفتاد هزار فرشته آن را طواف می کنند و هنوز هم نوبت به همه ی آنها نرسیده است. حسین علیه السلام هم دارای ضریحی ست که هفتاد هزار فرشته بر آن گماشته شده اند که تغییر نمی کنند و هفتاد هزار دیگر که هر روز تغییر می کنند.

در آسمان بهشت قرار دارد ، اما حسین علیه السلام زینت آن بهشت است و بهشت از نور او آفریده شده و قبر آنحضرت جایگاه بلندی از بستان های بهشت است و خود ایشان نیز سرور و آقای جوانان اهل بهشت است.

در آسمان بیت المعمور قرار دارد که مقابل کعبه است و همه روزه هفتاد هزار فرشته دور آن می چرخند و دیگر نوبت به آنها نمی رسد .در کربلا هم فرشتگان با همان کیفیت بر گرد قبر امام حسین علیه السلام طواف می کنند.

(خصائص الحسین . شیخ جعفر شوشتری)

پس نوشت:

میلاد مبارکتان باد ...


+ نوری به نسل ساقی کوثر اضافه شد / ماهی به روی دامن مادر اضافه شد / مولودی آمد و نمک نان خلق شد / بر رزق سفره ها دو برابر اضافه شد / وقتی که پا بروی زمین زد خدای عشق / ازا ین به بعد واژه نوکر اضافه شد / امروز با ولادت ارباب یک نفر / بر شافعان عرصه محشر اضافه شد (مهدی نظری) ... یا اباعبدالله اشفع لنا عندالله ...

+ خداوند از روی لطف برای زیارت امام حسین علیه السلام جایگزین هایی وضع فرمود از جمله ی آنها گرفتن نائب برای زیارت آن حضرت است ، نایب می تواند از همان سرزمین خود باشد و یا در آنجا باشد و به نیابت از او آن حضرت را زیارت کند ، این کار اجر زیارت آن حضرت را دارد هر چند که عزیمت خود شخص دارای اجر و پاداش بیشتری است ... (منبع : خصائص الحسین) ... پس حالا که تا حریم تو ما را نمی برند / ما قلبمان شکست حرم را بیاورید ... تا دیر نشده از طریق این سایت (+) اقدام کنید تا شخصی به نیابت از شما زیارت کند اباعبدالله الحسین علیه السلام را را ...

۱۷ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ تیر ۹۱ ، ۲۳:۲۷