جنجال یک سکوت

پیوندها
دوشنبه, ۱۳ دی ۱۳۸۹، ۰۹:۵۰ ب.ظ

یه قدم جلو

"هوالواقف علی السرائر والضمائر"

روزی ابوسعید ابوالخیر در مسجدی قرار بود صحبت کند،مردم از همه روستاهای اطراف برای شنیدن سخنان او هجوم آورده بودند. در مسجد جایی برای نشستن نبود و عده ای هم در بیرون ایستاده بودند. شاگرد ابوسعید روی به مردم کرد و گفت : « تو را به خدا از آنجا که هستید یک قدم پیش بگذارید!» مردم قدمی پیش گذاشتند. سپس نوبت سخنرانی ابوسعید شد. ابوسعید از سخنرانی خود داری کرد و گفت:« من صحبتی ندارم!»

اطرافیان حیرت زده علت راپرسیدند و گفتند:« مگرمیشود، این همه مردم برای شنیدن سخنان شما آمده اند!» ولی باز هم ابوسعید بر سر حرف خود ایستاده بود، وقتی با اصرار مستمر اطرافیان مواجه شد گفت:

« همه حرفی که من میخواستم بگویم، شاگردم زد.او گفت:از جایی که ایستاده اید یک قدم پیش بیایید و من نیز این سخن را می خواستم ظرف مدت یک ساعت در لابه لای سخنانم به مردم بفهمانم!»

پس نوشت:

شاید فلسفه زندگی همین باشه...هرکی هرجاهست یه قدم بره جلوتر!


+شاید بشه ربطش داد به همون حدیثی که مسلمون نباید دو روز از عمرش مث هم باشه!

+این حکایت رو یکی دو ماه قبل استادمون سر کلاس گفت خیلی بنظرم جالب اومد!

+این روزا من وهمکلاسی ها تو جو مقاله وموضوع پایان نامه واینائیم!امروز رفتم تو سایت دانشکده تا علائق اساتید دانشکده مون رو ببینم برای همکاری(و استاد راهنما شدن)در پایان نامه.رسیدم به اسم دکتر محسن رضائی(کاندیدای ریاست جمهوری دوره اخیر)...حیف که علائقش بیشتر در زمینه اقتصادی بود وعلاقه من فرهنگی...در کل دوس داشتم باهاش همکاری داشته باشم از نزدیک بیشتر بشناسمش!

+دوست وبلاگی عزیزمون  کوچه های باران توصیه کردن یه سر به سایت اهدای عضو بزنید...توصیه ی خوبیه...حتما برین وعضو بشین تا براتون کارت صادر کنند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۱۰/۱۳

نظرات  (۲۶)

۱۴ دی ۸۹ ، ۰۰:۰۸ مُتَرَصِّد
یا الله...
۱۴ دی ۸۹ ، ۰۱:۱۱ اگنوستیک
سلام
و کاش واقعا می فهمیدیم یعنی چه که مومن دو روزش مساوی نباشد
و کاش میدانتیم وظیفه خود را در این روزها و به جای ادعای یاری اقا در عمل کاری می کدیم با سکوت نه جنجال
یا حسین
۱۴ دی ۸۹ ، ۰۲:۰۴ هانی (ارمیا)
سلام
چند سال پیش رهبرمون هم تو سخنرانی نوروزشون دقیقا همین جمله رو گفتند. زمان خاتمی بود یادمه. تو صحن جامع رضوی
«هر کسی هرجا هست یه قدم بره جلو»
مردم هم متوجه منظور آقا نمیشدند. جمعیت چنان به هم فشرده بود که داشتم له میشدم
وقتی آقا اینجوری گفت ملت از جا بلند شدن رو یه کم دیگه رفتن جلوتر و فشرده تر نشستن کنار هم
هرچند معنی حرف آقا رو اونا نفهمیدن. ولی به نفع من شد و تونستم خودمو بکشم بیرون از اونهمه فشار
شاید باورت نشه ولی به اندازه 70 متر مربع فضا خالی شد یهو.
اینم گفتم که مطلبت کاملتر بشه.
درباره اون دوستتون هم که پیشنهاد دادن بریم اهدای عضو باید ازشون تشکر کنم
ولی من دو تا کارت دارم
نمیدونم چرا برا من دوتا کارت صادر کردن
البته من از پیشکسوتان هستمو کارتم مربوط میشه به سال 84
موفق باشی تو درسات.
به منم سر بزن
اینم لینک مطالبم تو سایت تبیانه.من اونجا بیشتر مینویسم تا تو وبم
خوشحال میشم بری بخونی و نظر بدی
http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=38553&userID=156051
۱۴ دی ۸۹ ، ۰۳:۱۲ رو به آفتاب
سلام
خدا قوت
استفاده کردیم ..............
موفق باشید.....
یاعلی
سلام
خیلی جالب بود...
یه قدم جلوتر!
نوای وبتون بسیار زیباست.
امیدوارم موفق بشی
یا علی
۱۴ دی ۸۹ ، ۱۱:۱۷ کوچه های باران
کوه پرسید ز رود
زیر این سقف کبود
راز ماندن در چیست
گفت در رفتن من
و......
بمانی مرداب می شوی .
--------------------
ممنون بابت اطلاع رسانی
وای چقد عکسه خوشگله . . .همینجوری کوچیکه یا کوچیکش کردی؟
من میخوام اینو . . .
پاسخ:
عکس همین پست رو میگی دیگه؟!
علاقه ش 30یاسی نبوده ینی؟ . . .

پاسخ:
ولی در کل جناب رضائی دکترای اقتصاد داره!
+ شیر فهم شدیم . . .

آره همین جاده هه که هست. مال همین پست. بزرگشو بده به من . . .
البته اگه دلت میخواد بده ها . . .
پاسخ:
الان آپلود میکنم میرفستم!!!
دست گلت درد نکنه . . .
سلام ...
به پیشنهاد سر زدن به سایت اهدای عضوت که رسیدم کلی تاسف خوردم به حال خودم!
میدونی چرا؟ فکرشو بکن بهمن پارسال دقیقاً رفتم از طریق سایت تقاضا زدم دو ماه بعد زد که به پست ارسال شده بعد از دوماه یعنی حالا شما بگو فرودین تا حالا هنوز کارت من نیومده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ولی در عرض شاید طرفة العینی یکی از بستگان فرداش برام کارتمو اورد من فقط بهش یه قطعه عکس دادم فک میکنم رفته بوده مستقیم از خود سازمان تقاضا داده بود. پس پیشنهادت به صورت دو فوریتی نه سه فوریتی رد میشه! تصویب نشد!

ابشرکم بالمهدی.عج
پاسخ:
دیشب برای سومین بار درخواست دادم...امیدوارم این دفعه دیگه برسه!
۱۴ دی ۸۹ ، ۱۴:۵۳ یادداشت های یک روزنامه نگار ازاده
سلام افسر جنگ نرم
امیدوارم همه بتونیم دراین مسیر موفق باشیم
به امید ظهور اقامون
۱۴ دی ۸۹ ، ۱۶:۵۷ بهاره معینی
بسم رب الشهدا

امیدوارم تو این جبهه موافق باشید به منم سر بزنید

یا علی
هرکی چندتا بخونه؟
۱۴ دی ۸۹ ، ۲۱:۰۵ ساقی رضوان
سلام

نمیگی این نوا رو میذاری ما که دلمون برا آقا تنگ شده میسوزیم و اشکمون درمیاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

راستی این همون بود که گفتی بهمن میریم؟ زودتر بردن؟؟؟ حال میکنید ها!
پاسخ:
البته شاید رفتیم شایدم نه...!
برای پست بالا :

این امل بازیا چیه جنجال !؟
سلام. ممنون که سر زدی به وبلاگم
التماس دعا
صوتی زیبایی گذاشتی.
بازم بهم سر بزن
سلام.
دعوتید به خواندن 2 پست جدید:
1-ویل للمصلین:وای بر نمازگزاران!!!!!!
شرایط برخی نمازگزاران اینگونه است که می خوانید.بی نمازان دیگر چگونه اند؟؟؟
2-برای حضور قلب در نماز چگونه عمل کنیم؟

لطفا بیایید و بخوانید...منتظر حضورتان هستم.لطفا نظر بدید تا متوجه شم کدوم پست بیشتر مورد رضایت واقع شده.
التماس دعا
۱۵ دی ۸۹ ، ۱۳:۵۴ امت امام خامنه ای
سلام همسنگر....به روزم....با نظرات قشنگتون ما را راهنمایی کنید...برای سلامتی حضرت امام خامنه ای (دامت برکاته) صلوات


ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ۞۞,ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ
ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ۞۞,ּּּּּ ּ ּ ּ ּ \____________________
ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ۞۞,ּ ּ ּ ּ ּ ּ \¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ֹֹ\
ּ ּ ּ ۞۞ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּּ۞۞,ּּּ ּ ּ ּ\ یا امام خامنه ای ִ \
ּ ּ ּ۞۞ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּּ ּ ּּ۞۞ـּ ּ ּ ּ\__________________̲̲/_̲
ּ ּ ۞۞ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ۞۞ּ ּ ּ\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
ּ ּ۞۞ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ۞۞ּ ּ\
ּ ـ۞۞ּ ּ ּ ۞۞ּ ּ ּ ּ۞۞ ּ ּ ּ ּ ـ۞۞ּ ּ \ּ ּ ּ ۞۞
ּ ۞۞ـּ ּ ּ ۞۞ּ ּ ּ ּ۞۞ ּ ּ ּ ـ۞۞ּּ ּ \ּ ּ ּ ּ۞۞
ּ ۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞
ּ ּ۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞
ֹֹֹֹ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\¯¯¯¯¯¯¯¯
ִ ִ ִ ִ ִ ִ ִ ִ ۞ִִ ִ ִ ִ ۞ִ۞ ִִִ ִ ִ ִ ִ ִ ִ ִ

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
۱۵ دی ۸۹ ، ۱۶:۰۹ ماه ولاء
نگاه علی علیه‏السلام باید جاری شود در تاریخ و کلام مولاست که استسقای عصر غربت را فرو می‏نشاند.

جهان، به سوی روشنایی پیش می‏رود و آینده عالم، جادّه‏ای است در امتداد کلام امیر.

ای امیر سخن که معارف را در کلامت تمام کردی، ای کامکار عرصه علم که آسمان‏ها را به حیرت واداشته‏ای، تولای تو داریم؛ که دانایی یعنی تو و نادانی یعنی هر آنچه غیر توست.


سلام بزرگوار

با متن جدیدی بروزیم و منتظر حضور ...

یا علی
۱۵ دی ۸۹ ، ۲۱:۳۳ طلبه پاسخگو
با سلام وعرض ادب
وبلاگ خوب و با صفایی دارید.موفق باشید.
مطالبتون هم خوب ومفید بود.ممنون.
وقت کردید به کلبه کوچک ما هم سر بزنید خوشحال میشم.
التماس دعا
پست حجابت فوق العاده بود . . .

فقط کافی نیست به عکس نگاه کنیم . . . باید قبلش عقلمونو به کار بندازیم . . .
۱۵ دی ۸۹ ، ۲۲:۱۱ ماه منیر
سلام
خوبین همیشه مطالب شمارو دنبال میکردم
حتی باگوشی همراهم
وواقعا لذت میبردم
به تازگی وبی زدم برای دل سرگشته کوچکم خوشحال میشم
بهم سر بزنید و من رو به نظر خوبتون مهمون کنید
وهمینطور دوستان بسیار خوبتان
دوستار شما ماه منیر
پاسخ:
خب آدرس وبت رو میذاشتی...کجا بیایم ما؟!
سلام...
یا صاحب الزمان ...
سری بزنید .
۱۶ دی ۸۹ ، ۱۷:۲۶ بنده خدا
سلام . . .
فلسفه زندگی شاید کمتر از حتی قدم برداشتن است . . .
اگر فقط و فقط یک نیت کنیم برای حرکت :
خودشون حرکتمون میدن . . .
فقط باید بخوایم . . .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">