جنجال یک سکوت

پیوندها
پنجشنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۸۹، ۱۱:۳۷ ق.ظ

امام رئوف که می گویند یعنی این

"هوالواقف علی السرائر والضمائر"

پیش نوشت:

السلام علیک ایها الامام الرئوف

در زمان شیخ بهایی دانشمند نامدار قرن ۱۰و ۱۱ هجری قرار بر این بود که سر در حرم امام رضا ( ع ) را ترمیم کنند.

از قضا شیخ مجبور می شود چند روزی به مسافرت برود و به معمار دیگر سفارش می کند به سر در کاری نداشته باشد تا او از سفر برگردد . معمار می پذیرد.

شیخ به سفر می رود و در همان روزها معمار خواب می بیند و در خواب به او دستور می دهند که ترمیم سردر را آغاز کند . معمار به آن خواب توجهی نمی کند و دست نگه می دارد.ولی چند بار این خواب تکرار می شود . سرانجام معمار دست به کار می شود و سردر را ترمیم می کند.

شیخ بهایی بر می گردد و از این که سردر را ساخته اند ناراحت می شود.

وقتی معمار ماجرا را تعریف می کند، حال شیخ دگرگون می شود و می گوید: من می خواستم حرزی بر سر حرم تعبیه کنم که هر گناهکاری به محض ورود حالش دگرگون شود و بازگردد(نتواند وارد حریم رضوی شود)،ولی امام رضا (ع) این گونه نخواست و ترجیح داد این در بر روی همه گشوده باشد.حتی گنهکاران...

پس نوشت:

حرفی نمی ماند...فقط...

در صحن وسرایت همه جا دیده گشودم / جایی ننوشته ست گنه کار نیاید

اصلا همین که طی یک سالی که گذشت ۴بار دعوتم کردی خود اثباتی ست بر این ادعا که پناه گنهکارانی


+دل من گم شد،اگر پیدا شد / بسپارید امانات رضا(ع) / و اگر از تپش افتاد دلم / ببریدش به ملاقات رضا(ع) / از رضا(ع) خواسته ام تا که غلامش بشوم / همه گفتند محال است ولی... / دل خوشم من به محالات رضا(ع)

+پارسال رفته بودیم بازدید کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی در قم...آقایی که به عنوان راهنما در آنجا توضیح می دادند این داستان را تعریف کردند...بعد از شنیدن این داستان تا ساعت ها حالم دگرگون بود...

+اینطور که من شنیدم حضرت رضا (ع)خود به خواب معمار می آیند ودستور می دهند سر در را تکمیل کند

+عنوان وبلاگ سوء تفاهم ایجاد نکندمنظور از کلمه "این" این مطلب هست نه "امام رضا-ع-"

+طرح بسیار زیبای ثبت نام خادمین معنوی امام رضا(ع)...توصیه میکنم حتما شرکت کنید(+)

+کاش فردا زودتر برسد...دلم پر می زند برای یکبار دیگر نماز خواندن پشت سر امامم،سیدعلی...ببینید طرح : دورکعت نماز عشق به امامت حضرت ماه(حفظه الله) (+)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۱۱/۱۴

نظرات  (۶۰)

۱۴ بهمن ۸۹ ، ۱۲:۵۲ مُتَرَصِّد
یا الله...
سلام...
بله داستان خوبی بود....
و البته حقیقت باطنی ولی نعمت ایرانیان....
خوش به سعادتتون که 4 بار امسال رفتید...
من هم یک بار رفتم ولی از رو سیاه بودنم بیشتر توفیق نداشتم....
بابت طرح معنوی خادمی هم متشکرم...
وعده عاشقان فردا ست سر سید گرانقدرمون در نماز جمعه و شنیدن استقلال مردم مصر و رهنمود ها و روزنه های نور از لسان مبارک رهبری...
موفق باشید
از رواق دارالضیافه که داخل می شوی یک رواق چند ضلعی است و جلویش یک پنجره ی چوبی که کنار آن پنجره روی کاشیکاری ها نوشته :
عمدن پر خود بر دم مقراض زنند / شاید که بدین وسیله گردند مقیم !

مقراض = قیچی

این شعر هم بد جور با دل من بازی میکند !
سلام
اینجاس طبیبی که ندارد نوبت
هر دل که شکسته تر بود پیشتر است
اگ امام رضا غیر از این کار رو میکرد باید بهش شک میکردیم
ما آدمهای بی کس و کار که هیچیزی نداریم جز این امام خوب که همش داریم دلش رو میشکونیم اگ راهمون هم نمیداد دیگه کجا رو داشتیم که بریم
۱۴ بهمن ۸۹ ، ۱۴:۵۵ شیعه سیاسی / مهند حامد
خییییییییییییییییییییییییلی قشنگ بود

طیب الله

برای گسترش نشر این حکایت بیزحمت یه منبع هم بزنید
پاسخ:
http://www.hawzah.net/Hawzah/Magazines/MagArt.aspx?MagazineNumberID=6543&id=76059
صحن تو عرش نیست اگر، عرش پس کجاست؟
ابرو تکان مده که جوابم نمی‌شود

جارو کشان صحن تو خود شاه عالمند
بی خدمت تو هیچ کس آدم نمی‌شود

یک روز گوشه حرمت می‌کشی مرا
این آرزو مگو که فراهم نمی‌شود


یاعلی
سلام
خدا قوت
به من هم سر بزن ممنون
www.0786.blogfa.com
سلام هم بلاگی
دلمان تنگ شده بود
یه عذر خواهی بدهکارم جهت تاخیر اومدم ادا کنم...
چه کردید این مدت بابا...چه هدر فوق العاده ای...
دعا یادت نره
یا علی
پاسخ:
محتاجیم
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا المرتضی (ع)

یا امام رئوف ...........

سلام
مثل همیشه این پستت هم عالی بود خوش به سعادت شما که اینقدر زود به زود دعوت حرم رضوی میشوید ما را هم دعا کنید.
یا حق
سلام

مثل همیشه سوزنده و محشر

علی یارتون / شهادت نصیبتون
سلام

ممنونم که اومدی
من همیشه به یادتم
منوازدعای خیرت بی نصیب نگذار
اجرت با امام رئوف
سلام
آری ما هم این داستان را شنیده بودیم با این تفوت که امام به خواب خود ایشان میآیند و منع میکنندش از این کار
عجیب است ..
اگر ایشان ملجا گنه کاران نباشد پس انان را کجا راه دهند؟!!!!!!!!
ما را هم دعا کنید فردا...
قلبى شکست و دورو برش را خدا گرفت

نقاره مى‏زنند... مریضى شفا گرفت

دیدى که سنگ در دل آئینه آب شد

دیدى که آب حاجت آئینه را گرفت

خورشیدى آمد و به ضریح تو سجده کرد

اینجا براى صبح خودش روشنا گرفت

پیغمبرى رسید در این صحن پر ز نور

در هر رواق خلوت غار حرا گرفت

از آن طرف فرشته‏اى از آسمان رسید

پروانه وار گشت و سلام مرا گرفت

زیر پرش نهاد و به سمت خدا پرید

تقدیم حق نمود و سپس ارتفاء گرفت

چشمى کنار اینهمه باور نشست و بعد

عکسى به یادگار از این صحنه‏ها گرفت

دارم قدم قدم به تو نزدیک مى‏شوم

شعرم تمام فاصله‏ها را فرا گرفت

دارم به سمت پنجره فولاد مى‏روم

جایى که دل شکت و مریضى شفا گرفت

صل الله علیک یاعلی ابن موسی الرضا

دلم واسه ش لک زده
رافت امام از راه دور کاملا حس میشه اما توی حرمش یه جور دیگه حس میشه که فوق العاده ست و غیر قابل وصف .... تسلیت
دوباره سلام و التماس دعا

فردا روز عاشقی با خداست پشت سر حبیب خدا

یکبار بیشتر 14 خرداد 89 توفیق نماز پشت سر ایشان را نداشتم حتی وقتی حضرتش قم تشریف آوردند

نوای وبتان حالی داد عجیب

عشق یعنی رهبرم سید علی

یاعلی
۱۴ بهمن ۸۹ ، ۲۰:۱۵ دریا لباس خاکی پدرم بود !
دلم پر
می کشد یک بار دیگر پشت سر
بابا علی نماز بخوانم ...!!


حالا دیگر سید علی بابای ماست !

التماس دعا
سلام.عزاداری هاتون مورد قبول درگاه حق تعالی.
دعوتید به وبلاگ گلبانگ رهایی،
پست جدید با عنوان:
نماز من که پذیرد؟؟شعری از مولوی در باب نماز(تلاقی هنر و مذهب)
منتظر حضورتون هستم.
راستی خوش به حالتون که فردا میتونید در نماز جمعه شرکت کنین.چ
التماس دعا

زیبا بود قبلا هم شنیده بودم ولی باز هم زیبا بود
سلام
در صحن وسرایت همه جا دیده گشودم / جایی ننوشته ست گنه کار نیاید
دعا کنید ما رو هم بطلبند...
خوش به حالت . . . خوش به سعادتت . . . فقط دعا کن این آرزو رو من به گور نبرم و بتونم واسه یبارم شده پشت آقام نماز بخونم.
فقط یه بار . . .
پاسخ:
ما که تهرونیم که قدر نمیدونیم که...
سلام.باعرض تسلیت والتماس دعا.انشالله بنده هم نصیبم بشه این نماز پرشکوه
سلام
من دخیل التماسم را به چشمت بسته ام
هشتمین دردانه زهرا به دادم می رسی ؟

دلتنگ حرمتم یا امام رضا
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
همین
تصوف سقیفه دوم در اسلام
جریان تصوف را می¬توان سقیفه بنی ساعده دوم نامید؛ چرا که با تشکیل سقیفه بنی ساعده توانستند ولایت و زعامت را از اهل بیت(ع) بگیرند؛ ولی در مقابل معنویت ائمه(ع) ماندند و نتوانستند کاری کنند. از این رو، بهترین کار، ساخت جریان و شخصیت¬هایی بود که بتوان آن¬ها را جایگزین ائمه(ع) کرد و ولایتی را تعریف کرد که ....
بسم تعالی
سلام ...وبلاگ تخصصی کلبه دراویش با موضوع رد تصوف فرقه ضاله وبدعتگذار دارای مقالات علمی... آماده جهت پاسخ به هرگونه سوالات و شبهات شما دوست گرامی در این زمینه میباشد.منتظرحضور صمیمی تان هستم...یا حق...
شهید بشید انشالله
خداقوت برشما
البته این داستان رو جور دیگه ای ما خونده بودیم حالا بماند! یه منبر مفصل نیاز داره خودش!
تو پست : انا فتحنا ، یه نکته ای یادم اومد که بگم بد نیست! جهان سوم به یه جماعت نمیگن ! جهان سوم جاییه که کنجد رو بربری یه آپشن محسوب میشه
ضمنا
شما خیلی خوش بحالته ها! 4 بار از پارسال رفتی مشهد؟ خدا بیشتر کنه!
بگذریم
زیاده عرضی نیست
یا علی
تصوف سقیفه ای دیگر در اسلام
۱۵ بهمن ۸۹ ، ۱۵:۱۸ متولد ماه دی
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا(ع)...

دعا بفرمایید.
سلام ...

این پست ... بماند .

یا امام رضا ...
بارها خوانده ام و شنیده ام ...
بارها خودم را مات در و دیوار صحنش کرده ام ...
بارها مردم از مهربانی اش ...
از گنه کاری خودم ...
.
بارها گفتم کاش شیخ می نوشت انچه را که باید ...
بارها گفتم چه خوب شد که ننوشت شیخ آنچه را که باید ...
.
چه رئوفی رضا (علیه السلام)...
چه رئوفی رضا (علیه السلام)...
چه رئوفی رضا (علیه السلام)...
چه رئوفی رضا (علیه السلام)...
...
دور مران از در و
راهـــــــــــــــــــــــــــــــــم بده ...
سلام و خسته نباشید

دعوتید به گروهان سایبری


http://iranbcg.persiangig.com/image/DAHE%20FAJR2%20W.jpg
۱۵ بهمن ۸۹ ، ۱۸:۴۴ بین خودمون و خدای خودمون
سلام
وب جالب و قشنگی دارید
ممنون میشم سری هم به کلبه ما بزنید و نظرتون رو راجع اش بهم بگید
راستی اگه بابا میلت واقع شد و برا تبادل لینک موافق بودی خبرم کن
یاعلی مدد
ممنون از لطفتون....
جان به فدایش
سلام
به شنیدها که نمی شود استناد کرد
همین است که دین تحریف می شود
مدرک را باید با ذکر منبعی موثق بیان کرد
والا اگر صحیح نباشد مدیونید و اشاعه دهنده تحریف و خرافه
با شناختی که از شخصیت شیخ بها علیه الرحمه دارم این نسبت به او بعید است

یا حسین
۱۶ بهمن ۸۹ ، ۰۱:۵۲ دختران باباعطا
سلام علیکم

امشب به عشاق حسین زهرا دهد مزد عزا
یک عده را درمان دهد یک عده بخشش در جزا

یک عده را مشهد برد یک عده را دیدار حج
باشد که مزد ما شود تعجیل در امر فرج
۱۶ بهمن ۸۹ ، ۰۴:۲۳ میناگر عشق(فلق)
ســــــــــــــــــتلام بانو جونم.
حلول ماه ربیع و تبریک میگم.
خوبین؟؟؟؟
بانو اومدم بگم به روز هستم و منتظر تشرفتوووووون.
مشهد هستم و به یادتون:)
سلام
مطلبتون دل رو هوایی میکنه. زیبا بود .
با یه" مقدمه نا تمام"به روزم .خوشحال میشم بیایید .
موفق باشید .یا حق
۱۶ بهمن ۸۹ ، ۰۹:۲۱ دیوونه غربتی!
سلام علیکم
رسول اکرم صلوات الله علیه و آله و سلم فرمودند: هر کس پایان ماه صفر را خبر دهد بهشت بر او واجب است
بشارت باد بر شما پایان ماه حزن و اندوه آل الله علیهم السلام اجمعین
دعا بفرمائید ...
۱۶ بهمن ۸۹ ، ۱۱:۱۹ کوچه های باران
هر چه داریم از رضا داریم ما.
ان شالله که بی عدد زیارتشون نصیبتون بشه .
چه نماز جمعه ای بود . چسبید. فقط همیشه وقتی بعد از نماز ظهر صدای هلی کوپتر آقا را می شنوم که دور می شود بغضم می گیرد. خیلی لحظه ی بدی ست.
۱۶ بهمن ۸۹ ، ۱۴:۴۸ فدائی سید خراسانی
سلام...
با یک متن با عنوان تفاوت دانشجوهای جهان به روزم...
منتظر حضور شما
از شلمچه که می آمدیم بیرون اذان را گفته بودند. نماز را به فاصله 50 متری با مرز و رو به کربلا خواندیم. هیئتی پست سرمان حرکت می کرد و این جمله را مدام تکرار می کرد: امام رضا گلی به جمالت ...
روز شهادت امام رضا شلمچه بودیم.
من به کربلام فکر می کردم
واقعا گلی به جمالش ...
البشارت .

دعا .
هر چند می گویند شهدا هم باید بطلبند تا بروی
اما من می گویم تو هم همت کن و توی کاروان راهیان نور اسفند اسم بنویس
بعد وقتی رفتی شلمچه، کنار گودی قتلگاه بایست رو به کربلا و از شهدا زیارت ارباب را بگیر ...
یقین بدان می دهندت.
سلام

خانومی میشه منع مطلب رو ذکر کنید؟

منتظرم
یاعلی
سلام
یکی می گفت وقتی تنها و تنها بنده
الله روف باالعباد
باشی
اون وقت امام روف می شی
....
موفق باشید
یا رضا
تونس تونس ....

مِصــــر مُصــِــرِّ که بتونه .....

به یُمن بالایی ها ٬ یَمَن هم میتونه....

-----------------------------------------------------------------------
حال ِ اقامه ی نماز جمعه به ا مامت حضرت ماه نوش جان!
سلام
درباره زکات جایزه پرسیده بودی:
من تو سایت تبیان و تو قسمت ثبت مطلب روزانه فعالیت دارم و چند بار هم برنده این قسمت شدم.
این سری که برنده شدم بهم بن خرید دادن و منم چندتا کتاب خریدم ازشون
از جمله همین کتاب جنگ دوست داشتنی
از اونجایی که برنده رو با انتخابات بین اعضا معرفی میکننف منم بهشون کلی وعده وعید داده بودم که بهم رای بدن(البته به شوخی و برا خنده)(مثلا یارانه دو ماهم رو بهشون بخشیدم با یه شعر خنده دار)
حالا بعد برنده شدنم برا اینکه اونها هم تو جایزه ام سهیم باشن مطالب قشنگ کتاب رو برشون مینویسم.
خوشبحتانه دوستان هم استقبال کردند.
این کتاب پر از خنده اس. بطوری که من خیلی هاش رو نمیتونم بنویسم.
اگر مصر به خرید کتاب نیستی میتونی از همین وبم بخونی جاهای خنده دارش که صحنه نداره رو. اگر خواستی هم میتونم کتاب رو بهت امانت بدم بخونی.البته بعد از خوندن من. آخه قیمت کتاب 7000 تومنه که خیلی زیاده برا یه کتاب.
کاش به دوستات هم معرفی کنی این مطالبم رو که اونها هم بیان بخونن تا فکر نکنن تو جبهه همه درحال نماز و روزه و این حرفا بودن
اخه تا میگی جبهه همه یاد یه افراد خشک مذهبی میوفتن که اصلا نمیخندن
خوندن این حرفها خیلی خوبه
منتظر بقیه مطالبم باش
اینم لینک مطالبم تو تبیان
http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=38553&userID=156051
ارمیای نبی

خوشحال میشم تو هم عضو بشی و تو این قسمت فعالیت کنی. ماشالله خوب میتونی بنویسی و همه رو جذب کنی
سلام و ارادت....
از لطف شما بابت حضور در ختم قرآن برای بیمار مذکور سپاس گذارم....
الحمدلله روال طبیعی رو دارند طی می کنند....
یک بار دیگر با موضوعی چون :

10 موضوعی که نوجوانان دوست دارند پدرانشان در مورد آنها بدانند!

به روز هستم....
و منتظر حضور گرم و صمیمی شما......
خیلی زیاده رویه اگه بگم دلم تنگه برا حرم علی بن موسی الرضا ـ جانم به فدایش ـ ؟ ...
سلام
خدا قوت
خسته نباشید
التماس دعا
مولای من،
خبر آمدنت مثل نسیم
می رود باغ به باغ
می رود شهر به شهر
مردمان یمن و تونس ومصر
مردمان اردن
به تمنای تو برخاسته اند
شور و حالی برپاست
وعده ات نزدیک است...
۱۸ بهمن ۸۹ ، ۰۵:۴۱ میناگر عشق(فلق)
سلام بانو.
منزل تشریف ندارید آیا؟؟
اینجا به یادتونم...
انقلاب اسلامی به ما تولدی نوین بخشیده است و نظام زندگی ما را از آنچه که قبلاً بود

تغییری بنیادی داده است. امام خمینی(ره)


ایام ا... مبارک
سلام علیکم

به حلقه های ضـــریحت
دلــ م گره خورده

گره گشــــای مـــ ـن
اینبار
این گــــره
مگشای

می خوام بگم
دیدید بعضی وقت ها ماها یه انتظاری از بزرگی داریم (شایدم انتظاره بی جایی باشه ها... ولی ...خب وقتی طرف کریمه باشه رئوف باشه، ایجاد توقع می کنه .... تقصیر از ما نیست!!!) و اون انتظار برآورده نمیشه، چقدر آدم بهم می ریزه...
می خوام بگم
آقا جان!
رضا جان علیه السلام!
2 ماه عزادار جد بزرگواره شما بودیم ... خوب یا بد....بودیم!
ما رو بحرمت نمی کشونی؟
ما مزد عزاداری ...
آآآآآآآ ههههههههههههههه رضا جان علیه السلام
جان جوادت راهم بده ....
به بی حالی ما ...
به بیچاره گی ما
دعایی بفرمائید ...
به دعای خوبان شاید فرجی بشه!
هو الواقف علی السرائر و الضمائر...
سلام
ممنون که قابلمان ندانستید برای ختم قرآن ....
شاد باشید
با سلام

به حمد الله ما دوباره آمدیم!!!

انشاالله که امام رئوف شفیعتان باشد!!!

یا حق !

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">