جنجال یک سکوت

پیوندها
سه شنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۰، ۰۳:۵۷ ب.ظ

ذکر ابلیس

"هوالواقف علی السرائر والضمائر"

پیش نوشت:

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

حاج آقا پناهیان:

ذکر ابلیس هنگام حمله به بندگان خدا ;

یا مایوس ، یا مغرور ...

پس نوشت:

الهی لم أسلط علی حسن ظنّی قنوط الایاس، ولا انقطع رجائی من جمیل کرمک


+ غرور ...... امام صادق علیه السلام فرمودند:کسی که در قلبش به اندازه ذره ای کبر و خود بزرگ بینی باشد به بهشت وارد نمی شود.(جهاد النفس، ح 569)

+ نا امیدی ...... امام علی علیه السلام فرمودند: بزرگترین بلا, ناامیدی است. (غرر الحکم، ح 2860)

+ حواسمان باشد که نه غرور در شرایط نیکو ما را بگیرد نه ناامیدی در شرایط بد که هر دو سلاح شیطانند!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۰۷/۱۹

نظرات  (۱۹)

۱۹ مهر ۹۰ ، ۱۶:۳۰ سندس در جست و جوی حقیقت
سلام
مشهد و ماه مبارک بود که این رو گفتند با کلی نکته به یاد ماندنی و کاربردی دیگر...
خدا حافظمان باشد تا در ورطه ی غرور و ناامیدی نیافتیم
نوشته های این روزهاتون گویای این حس نامیدی بود
منتظر همچین مطلبی بودم ازتون
با سلام

نشرش دادیم.

http://qurangloss.ir/thread-818.html

یا حق !
عالی...
۲۰ مهر ۹۰ ، ۱۹:۳۴ من ازرندانه...
حواسمان باشد!
خستگی چطور؟
اگر یکی حس کند کم آورده؟....
۲۱ مهر ۹۰ ، ۰۷:۵۱ م‍‌ح‌ام
سلام.
به نظرم اگه کسی رابطه بین عبد و معبود رو خوب فهمیده باشه(هم عبد رو شناخته باشه و هم معبود رو) دیگه مشکل خاصی برا غرور و یاس نداره.
برا غرورش یاد عبد بودنش می افته و برا ناامیدیش یا معبود...


راستی :
" بدترین پیام از بهترین فرستنده"...
سلام
جنبش تاتنهام و وال استریت جنبش بردگان علیه برده داران است و دست بر قضا انگلیس و آمریکا نه روز قدس دارند نه 9 دی و نه 22 بهمن و نه ساندیس؛ آنها فقط تانک و نفربر و تفنگدار دارند. تفنگت را زمین بگذار کجاست؟
سلام بانو
چقدر خوب
امروز داشتم شکایت یه نفر رو به امام رضا می کردم واسه غرور و تکبر و نخوتی که داره
حالا دارم مطلب تو رو می خونم
اللهم اعوذ بک من نفسی و من الشیطان ....
در پایان این زندگی ، از روی تعداد مدارکی که گرفته ایم ؛ مقدار مالی که اندوخته ایم و کارهای بزرگی که به انجام رسانده ایم ، درباره ما قضاوت نخواهند کرد . بلکه از ما می پرسند :

آیا گرسنه ای را سیر کردی ؟

برهنه ای را لباس پوشاندی ؟

و بی خانه ای را پناه بخشیدی ؟

گرسنه نه فقط لقمه ای نان ، که گرسنه عشق ؛

برهنه نه فقط از تن پوش ، که برهنه از عزت و احترام انسانی

و بی خانه ای نه فقط از خشت و گل ، که بی خانمان به سبب طرد شدن و رانده شدن .

«مـادر تـــرزا»
۲۲ مهر ۹۰ ، ۱۳:۲۵ بهار نارنج
پناه می برم به خدا...

التماس دعا بزرگوار
باسلام
برام جالب بود و اندکی به تامل واداشته شدم
یا علی
ناامید از خدا نمیشیم از خودمون ناامیدیم !
۲۶ مهر ۹۰ ، ۰۰:۱۶ هییت الرحمن
حروف ع‌ا‌ش‌ورا
از فردا‌ شب میهمان می شویم چهل شب پای سفره علم و دل الرحمن
اجابت کنید دعوت این صاحب‌خانه دست به پهلو را
۲۶ مهر ۹۰ ، ۲۱:۰۶ قلم سرخ(بارون قدیمی)
حدیث قدسی می فرماید که:به عزت و جلالم قطع می کنم امید بنده ای که به غیر از من امید داشته باشد...
سلام علیکم
.
.
به قول خودشون می خواند از اونجا طلای سیاه استخراج کنند اما انگار نمی دونند که اونجا پر از طلای ناب که ارزش چند قطعه ی کوچک از اونا از میلیارد ها بشکه طلای سیاه اونها بیشتره آخه اگه یه قطعه از اون را برای مادرشون ببری یه دعایی از ته دل باسوز و اشک میکنه که اگه این دعا نبود شاید نمی شد این مملکت را با میلیاردها بشکه از اون طلای سیاه حفظ کرد.
.
دیگر شرهانی نداریم...
اگه وقت کردید یه سر بزنید

یاعلی
لبیک یا امام خامنه ای
کسی نیامده جز او سر قرار خودش نشسته غرق تماشای آبشار خودش چه انتظار عجیبی است ،این که شب تا صبح کسی قنوت بگیرد به انتظار خودش . . . . پروردگارا،میدانی که من دلواپس فردای خود هستم،مبادا گم کنم راه قشنگ آرزوها را،مبادا گم کنم اهداف زیبا را،مبادا جابمانم از قطار موهبت هایت،دلم بین امید و نا امیدی میزند پرسه،می کند فریاد:...مرا تنها تو نگذاری... . . . اللهم عجل لولیک الفرج....
سلام
خدا اجرت بده، خسته نباشی
بعد از بیش از یک سال سرباز صفر به روز شد...
سلام. مطلب قشنگی است.
الهی لم أسلط علی حسن ظنّی قنوط الایاس، ولا انقطع رجائی من جمیل کرمک

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">