جنجال یک سکوت

پیوندها
سه شنبه, ۳ آبان ۱۳۹۰، ۱۰:۱۳ ب.ظ

محبت مولا

"هوالواقف علی السرائر و الضمائر"

پیش نوشت:

چون نامه جرم ما به هم پیچیدند / بردند و به میزان عمل سنجیدند / بیش از همه کس گناه ما بود ولی / ما را به محبت علی (ع) بخشیدند

توی اتوبوس نشسته بودم ، خانم جوانی که حجاب خوبی هم نداشت بغلم نشسته بود . دو دختر دبیرستانی هم تقریبا روبروی ما نشسته بودند ... نزدیک پیاده شدن دو دختر که رسید کرایه شان را آماده کردند ... خانمی که بغل دستم نشسته بود به یکی از دخترها گفت : میشه چند لحظه اون صد تومنی تون رو ببینم ؟ دختر صد تومنی را داد! خانم بغل دستی وقتی به صدتومنی نگاه کرد آن را با صد تومنی خودش عوض کرد و صدتومنی خودش را به دختر ها داد ... دخترها متعجب شدند و پرسیدند چرا عوض کردین؟ 

خانم بغل دستی روی صدتومنی را به دخترها نشان داد ... یک مهر خورده بود ... مهری که سیدها عید غدیر روی بعضی اسکناس ها میزنند و به عنوان تبرکی به اطرافیان عیدی می دهند ... خانم مانتویی و به زعم من بدحجاب آن اسکناس متبرک را از دخترها گرفت و توی کیف پولش گذاشت ... جایی که با بقیه پول ها قاطی نشود!

این صحنه را که دیدم ترسیدم از سرنوشت خودم ... یاد این حدیث افتادم که هر کس حب علی و اولادش را داشته باشد آتش جهنم را درک نمیکند ... بر خلاف ظاهرش که نشان نمی داد ، آدم معتقدی بود ... ترسیدم نکند همین آدم هایی که به راحتی درباره شان قضاوت می کنم که ظاهرشان فلان است در قیامت از من جلوتر باشند ... 

ترسیدم نکند من غیبت کرده باشم و او فقط حجابش را رعایت نکرده باشد ، من دروغ گفته باشم و او فقط حجابش را رعایت نکرده باشد ، من تهمت زده باشم و او فقط حجابش را رعایت نکرده باشد ، من در نماز کاهلی کرده باشم و او فقط حجابش را رعایت نکرده باشد ، من حق پدر و مادر را به جای نیاورده باشم و او فقط حجابش را رعایت نکرده باشد ... و من هزاران گناه کرده باشم و او فقط حجابش را رعایت نکرده باشد ...

پس نوشت:

نکند من هزاران گناه کرده باشم و او تنها گناهش این باشد که حجابش را رعایت نکرده است


+ لطفا برای اینجانب بالای منبر نروید که رعایت نکردن حجاب گناه اجتماعی ست و بزرگتر از مثلا گناهی مثل دروغ گفتن است ! خودم همه اینها را می دانم ... اما این را هم باید بدانم که فقط خداست که می داند من با تقواترم یا او ...

+ این را هم می دانم که حب علی علیه السلام باید در اعمال افراد تجلی پیدا کند و همین که بگوییم ما شیعیان علی علیه السلامیم برات برائت از جهنم را نمی دهند ... با این حساب ما هم خیلی رفتارهای غیر شرعی که در سیره ی امام علی علیه السلام نیست انجام می دهیم ... پس در محب علی بودن خیلی از ما مدعیان مذهب هم تردید است!(با این تعریف)

+ اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا

+ بعدا نوشت و احیانا بی ربط نوشت : همیشه گفتم ما را چه به سیاست! اما بعضی اتفاق ها رخ می دهد که آدم واقعا می ماند چه بگوید ... بعد مجبور می شود یک سری چیزها بگوید که آخرش می شود این! ... مطلب آخرین خبر از وضعیت آب و هوای سیاست را در وبلاگ دیگر بنده (+) بخوانید!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۰۸/۰۳

نظرات  (۲۳)

سلام وب جالبی بود
خوشحال میشم به منم سربزنین
سلام
تو یه برهه زمانی اطرافم پر شده بود از این جور افراد
و یه برهه دیگه افرادی که فقط دنبال ریا بودند
خوشحالم که الان عاری از اون افراد ریاکار شدم . انشالله که من جزوشون نبوده باشم
ولی برام خیلی سخت بود که ببینم نماز رو اول وقت میخونن برا اینکه کسی زیرابشون رو نزنه یا .............
حقوقشون اگ ساعتی تاخیر داشت زمین و زمان رو به هم میدوختند در حالی که کارگرهایی رو میشناسم که 4ماهه حقوق نگرفتن یا مساعده هفتگی صاحب کار اونها فقط 10000 تومان هست
وفاداری اون ادم به نظام اسلامی به مراتب بیشتر از اون افرادی بود که ...
حتی نماز اون کارگری که نون و ماست میخورد و لباسش الوده بود از منی که بوی عطر و عبیرم یه محل رو برمیداره خیلی بهتره
و چفیه ای رو برای پوشوندن موهاش از جرقه های جوشکاری به سرش بسته بود به چفیه ای که من برای خشک کردن اب وضو داشتم شرف داشت
متاسفم برای خودم و خودمون و خیلی های دیگه که نمیخوان بیدار شن

انشالله که هرچه زودتر کسالت پدرتون هم برطرف بشه
منم بیخبر نگزارید از احوالشون روز شنبه
دعام کنید
مطلب تکان دهنده ای بود
بزرگی می گفت مومن بایستی هرکس را که میبیند او را از خودش بالاتر و باایمان تر بداند(به گمانم حدیث از معصوم باشه)
اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا...
۰۴ آبان ۹۰ ، ۰۰:۲۳ یاسین.مشهود
یا علی ....
عجیب لطیف بود نگاهت...
از کجا معلوم من و تو کدام بهشت را می بینیم...
سیب را همان دو نفر خوردند و ونسل ادم تا ابد ...
بی حب مولا بهشت هم بدهند بر ما جهنم است...
۰۴ آبان ۹۰ ، ۰۹:۰۱ نشخوار ازل
رزمنده ای. جنگاوری نمی کنی. دوری یه کم. از جایی که خون و خونریزیه.
۰۴ آبان ۹۰ ، ۱۳:۳۲ یاسین.مشهود
نمی دانستیم وبلاگ دیگری هم دارید !
۰۴ آبان ۹۰ ، ۱۹:۲۶ من ازرندانه...
خواستم برای رصد ت نظربدهم...
نشد!
چرا؟
نمی دونم...
پاسخ:
هرجا نظرت رو بگی مشتاق شنیدنیم
۰۴ آبان ۹۰ ، ۱۹:۲۷ من ازرندانه...
این پستت بیشترتر کفمان رابرید...
۰۴ آبان ۹۰ ، ۲۰:۰۳ هیئت سایبری الرحمن
و اگر نگفتم اشف صدر الحسین نه این که فکر کنی سینه ام آرام است از دانستن آرامش سینه ات حسین جان ؛ نه ،این طور نیست که اگر این طور بود دیگر حرارت قتلت در قلوب ما چه بود ؟
فردا در شب شهادت حضرت امام جواد شیرینی لبخند پدرش رضا در وبلاگ لولاک گرد می آییم تا با هم بسوزیم ... وعده دیدار ساعت ۱۰ شب ،۵شنبه ،۵ آبان در وبلاگ لولاک(lowlak.blogfa.com)
نگاه توست که
رنگ دگردهد به جهان
اگر که دل بسپاری
به مهر ورزیدن
اگر که خو نکند
دیده ات به بد دیدن
امید توست که
در خارزار،کوه،کویر
اگر بخواهد،
صد باغ ارغوان دارد .
دلت به نورمحبت،
اگربود روشن
تو را همیشه چون گل،
تازه و جوان دارد


فریدون مشیری
سلام
دو تا نکته مهم وجود داشت که خودتان گفتید؛اگر دومی در ما باشد چه جای حسرت خوردن؟
اگر باشد!!
۰۵ آبان ۹۰ ، ۱۱:۴۷ ساقی رضوان
بابا وب دیگر

(این گریه ها به حال خودمه...)
سلام...
هرگز هیچ کاری را جز برای خدا مکن!
التماس دعا....
سلام

اصلا به ظاهر نیست ... من خیلی دیدم کسایی رو که ادای مسلمونی رو در نمی یارن اما از صد تا مسلمون نماز شب خون ، عملیی تر اسلام رو پیاده می کنن
حتی اینو جایی مطرح کردم ، گفتن باید برای عمل خیر نیت کنی قرب الی الله وگرنه هر کاری هم بکنی اجری نداره !
اما من تو کتم نمیره ، حساب کتاب خدا با حساب کتابای ما یه جور نیست من مطمئنم خدا براش ادمیت مهمه و مهم اینه که دل بنده ای برای بنده ای دیگه می سوزه و کمک میکنه ...
عبادت بجز خدمت خلق نیست ...

پست خوبی بود ... واقعا شاید منم غیبت کنم و اون فقط حجابشه که درست نیست ...
نکند من هزاران گناه کرده باشم و او تنها گناهش این باشد که حجابش را رعایت نکرده است
باورت میشه . . . هر وقت میام تو لدم درمورد یکی از همین بی حجاب ها قضاوتی بکنم. این جمله از ذهنم میگذره . . .
۰۷ آبان ۹۰ ، ۱۰:۱۷ ساقی رضوان
کلا تلخی خب!


مال پست بالا بود
۰۷ آبان ۹۰ ، ۱۱:۱۹ خورشید پاره پاره
و وحی شد که بدترین را بین خودتان پیدا کنید ...
بدترین را پیدا کرد
قدم برداشت تا او را بیآورد
یخ ذهنش آب شد
و
گفت : کــــــــــ فقط من میدانم خودم را
عقب رفت و خودش کـــــــــــ بهترین بود را بدترین آورد
و وحی آمد : کــــــــــــ تو الحق بهترینی
کــــــــــ مخلوق ٍ خالق را بد نگفتی


خودم را میگویم

باشد کـــــــــ از چهار چوب ٍ دیدگان ٍ تو بـــــــــــــ همه نگاه کنم

زیبا نگر...

پایان
خرابه نشین.
۰۷ آبان ۹۰ ، ۱۶:۴۱ کوچه های باران
به به از پیوند یاس و نسترن
هم حسین اینجا شکفته هم حسن
....................
مبارک باد اول ذیحجه سالروز پیوند یاس و نسترن
تنهایی را دوست دارم، به شرط آنکه هر از گاهی دوستی بیاید تا درباره آن با هم گپ بزنیم.(لوییس بونوئل)
۱۳ آبان ۹۰ ، ۰۲:۰۹ دبیرخانه جشنواره نور
با سلام

احتراما، به استحضار می رساند دومین جشنواره بین المللی وبلاگ نویسی عفاف و حجاب (یادداشت محور، وبلاگ محور، پادکست و فتوبلاگ) در حال برگزاری است .

شما می توانید حتی با ثبت یک یادداشت مرتبط با عفاف و حجاب حداکثر تا 15 آبان ماه در جشنواره شرکت نمایید.

با احترام
کمیته رسانه های مجازی دومین جشنواره تولیدات عفاف و حجاب (نور)‏

http://members.noorfest.ir
همه اینا درسته که اونا شاید بعضی اعمالشون-نه همش!!- از ماها بهتر باشه,اما فقط خدا افرادی رو می بخشه که پیام دین بهشون نرسیده باشه.آیا واقعا تو یه جامعه مثل جامعه ما پیام خداوند به اینجور آدما نرسیده؟؟؟!!
من ادعا نمیکنم که همه چادری ها خوبن,نه!ولی به نظر من این کامنت شما هرچه قدر هم که حرف دلتون بوده باشه لزومی نداشت که روی وب قرار بگیره....
ماها هم همیشه سعی میکنیم که گناه نکنیم که بعد بخوایم خودمونو با بی حجاب ها مقایسه کنیم....
پاسخ:
هدف این بود بگم همه ما یه جورایی اون دنیا پامون گیره ... شاید خیلی از ما ها که ادعا داریم پامون بیشتر از اونایی که در موردشون قضاوت میکنم در معرض عذاب الهی هستیم!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">