جنجال یک سکوت

پیوندها
دوشنبه, ۷ آذر ۱۳۹۰، ۱۱:۰۶ ب.ظ

عاشورا تکرار میشود

" هوالوقف علی السرائر و الضمائر"

:: درس های عاشورا در کلام امام خامنه ای (حفظه الله) ::

عاشورا پیامها و درسهایى‏دارد. درس مى‏دهد که جبهه دشمن با همه تواناییهاى ظاهرى، بسیار آسیب پذیر است. (همچنان که جبهه بنى‏امیه، به‏وسیله کاروان اسیران عاشورا، در کوفه آسیب دید، در شام آسیب دید، در مدینه آسیب دید، و بالأخره هم این ماجرا، به فناى جبهه سفیانى منتهى شد.) درس مى‏دهد که در ماجراى دفاع از دین، از همه چیزبیشتر، براى انسان، بصیرت لازم است. بى‏بصیرتها فریب مى‏خورند. بى‏بصیرتهادرجبهه باطل قرار مى‏گیرند؛ بدون این‏که خود بدانند. همچنان که در جبهه ابن‏زیاد، کسانى بودند که از فسّاق و فجّار نبودند، ولى از بى‏بصیرتها بودند. اینها درسهاى عاشوراست. البته همین درسها کافى است که یک ملت را، از ذلّت به عزّت برساند. همین درسها مى‏تواند جبهه کفر و استکبار را شکست دهد. درسهاى زندگى سازى است. این، آن جهت اوّل. (1)

:: کلام حضرت ماه  به روایت جنجال یک سکوت ::

کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا به یادمان می آورد که تا وقتی بصیرت نباشد عاشوراها مکرر رخ خواهد داد  و حسین های زمان توسط یزیدیان زمان به قتلگاه خواهند رفت ... این جمله برایمان مرور می کند هر سرزمینی میتواند کوفه شود و هر مردمی کوفی ... حتی از همان جای مهر به پیشانی دارهایشان که با نیت قربة الی الله سر از قفای امام زمانشان می برند ...

تاریخ برایمان تکرار می کند که همیشه افراد با بصیرت کم اند و خود بصیرت پندار زیاد! 

خدای این وقایع "کم من فئة قلیلة" (2) نازل می کند ... و در ذهن من این جمله تداعی می شود که هر چند نوید غلبت فئة کثیرة (3) داده شده اما در اقلیت بودن غربتی می آورد به وسعت تاریخ ... و نهایت غربتش می شود جائی که مردم ، امام شهیدشان را غریب تر از امام حاضر اما غایب از نظرها می پندارند و حسرت نبودن در عاشورا را می خورند در حالی که فریاد هل من ناصر ینصرنی امام حاضر را نمی شنوند تا برای مان ثابت شود که کوفیان هنوز زنده اند ...

1. بخشی از سخنان مقام معظم رهبری در 22 تیر 71

2. آیه 249 سوره مبارکه بقره

3. آیه 249 سوره مبارکه بقره


+قرار بود این وبلاگ میزبان مرور ادبی عاشورا باشد در این ده روز ...  اما دیدم این نوشته ها مفت نمی ارزد باید کاری کرد ... دیدم در محرم بیشتر از اینکه با دل بنویسم با عقل باید بنویسم باید استدلال کنم ...  باز خوانی کنم و ...

+ درد نوشت: انشاءالله که خوانندگان این وبلاگ شامل مخاطبین این درد نوشت نباشند اما به معنای واقعی قلبم به درد آمد وقتی مروری بر نظرات آخرین پست هیئت الرحمن کردم ... خیلی هایمان ادعایمان می شود عمار رهبریم اما حتی حاضر نیستیم ثانیه هایی به مرور چند بند کوتاه از گفته های حضرت آقا بپردازیم و چند دقیقه ای وقت بگذاریم به زبان خودمان آن را بازنویسی کنیم ... در روز صدها نفر در فضای مجازی عکس رهبری را منتشر می کنند و share می کنند و جمله های عاطفی نثارشان می کنند اما پای عمل که می رسد ... و من این متن را نوشتم و با قاطعیتی که ضمیمه آن می کنم می گویم که کوفیان هنوز زنده اند و صد البته خودم را از این جماعت مستثنی نمی دانم ... و با خودم می گویم نائب امام عصر نه محتاج قربان صدقه های ماست نه محتاج پرکردن اینترنت از عکس هایشان .. آقا چند نفر می خواهند که حرف هایشان را بفهمند که نیست ... و اعوذ بالله از عاشورای دیگر که با این دوستی های خاله خرسه مان به پا کنیم ...

+ نافع بن هلال شب عاشورا پس از سخنان امام حسین(ع) برخاست و ضمن اعلام وفاداری گفت: "فانّا علی نیّاتنا و بصائرنا؛همان انگیزه ها و بصیرت ها را داریم و از دست نداده ایم" ... آقا جان حلال کن که ما عمارها نه بصیرت داریم نه انگیزه!لطفا تا این جا که زحمت خون دل خوردن برای اسلام را تنهایی کشیدید ازین به بعد هم ...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۰۹/۰۷

نظرات  (۱)

۰۷ آذر ۹۰ ، ۲۳:۰۷ جنجال یک سکوت
ارسال نظرات را مسدود کردم چون این پست صرفا برای مرور رفتارهایمان نسبت به رهبری نوشته شده ... یاد بگیریم بیش از اینکه بنویسیم تفکر کنیم و اگر می نویسیم به پشتوانه تفکرمان باشد...
به اینکه چه بلایی داریم بر سر رهبرمان می آوریم فکر کنیم ...