جنجال یک سکوت

پیوندها
جمعه, ۱۱ تیر ۱۳۸۹، ۱۲:۳۱ ق.ظ

صلوات در شب جمعه و روز آن

"هوالواقف علی السرائر والضمائر"

پیش نوشت:

صلوات نوری در بهشت است/صلوات موجب کمال دعا واستجابتش است/صلوات شفیع انسان است و...

از حضرت امام جعفر صادق ( ع ) روایت شده است که فرمودند :

چون شب جمعه می شود

فرود می آیند ملائکه از آسمان به عدد ذرّه ها،

و در دستهای آنها قلمها از طلا و کاغذ ها از نقره هست

و تا شب شنبه چیزی را بجز

صلوات برمحمّد وآل محمّد صلی الله علیه و آله نمی نویسند.

لینک های پیشنهادی:

مفهوم و کیفیت صلوات

اهمیت صلوات

آثار و فضایل صلوات

پس نوشت:

 بر چهره پر ز نور مهدی صلوات...بر جان و دل صبور مهدی صلوات

نظرات  (۲۰)

۱۱ تیر ۸۹ ، ۰۱:۱۸ مسافر آدینه
سلام دوست عزیز
ممنون از حضورتون
وب زیبا ، ارزشمند و آرامش بخشی دارید.
با اجازه شما را لینک کردم .
باز هم سر بزنید.
یاعلی
اللهم عجل لولیک الفرج
۱۱ تیر ۸۹ ، ۰۱:۴۹ شرمنده شهداء
سلام علیکم

انشالله قبول حق باشه./اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم./
اللّهم عَجّلِ لِوَلیک الفَرَج والعافیةِ وَالنَصرِ وَجَعَلنا مِن خَیرِ اَعوانهِ وَاَنصارِهِ
۱۱ تیر ۸۹ ، ۰۲:۳۷ مُترَِصِّد
سلام علیکم
ممنون از حضورتان

اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم

التماس دعا
یا الله
سلام دوست من
ممنون که افتخار دادی
اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم
راستی یه سوال به نظر شما حکومت ما اسلامیست؟یعنی ولایت مولا علی(ع)توش پیاده میشه؟
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
سلام علیکم
ممنونم از حضور با معرفت تان در وبلاگ حوادث ظهور .
وبلاگ زیبایتان را با نام جنجال سکوت در وبلاگ حوادث ظهور لینک نمودم . اگر شما هم تمایل داشتید ممنون خواهم شد.
۱۱ تیر ۸۹ ، ۱۰:۴۷ وبلاگ تحلیلی اسلام؛وحدت؛ولایت
همان طور که گاهی اوقات نور شدید چشم ظاهر را می زند و آن چشم دیگر نمی تواند ببیند، نور هستی هم به خاطر شدّتش باطنها را زده است و چشمهای باطن نمی تواند ببیند. همان گونه که چشمی را که نمی بیند سرمه می کشند و قدرت دید پیدا می کند، با صلوات هم چشم دل باز و بینا می شود. سرمه ایمان صلوات بر پیامبر و اهل بیتش است
ویژه: قهرمان جام جهانی مشخص شد! + عکس

سلام،
جالب است بدانید که پخش مسابقات جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی نزدیک به صد برابر! ساخت سریالی همچون یوسف پیامبر(ع) هزینه در بر داشته است. هزینه ای بالغ بر ]هفت میلیون و چهارصد هزار دلار[...............

........با کمی دقت متوجه میشویم که نیم قرن است قدرت در جام جهانی فوتبال به طرز عجیبی بین دو قاره آمریکا و اروپا پیاپی در حال جابجایی است. خب این میتواند خیلی اتفاقی باشد.
ولی .....


ممنون...
۱۱ تیر ۸۹ ، ۱۴:۱۰ مهدی فاطمه پس کی می آیی؟
¸¸ . . . ¸,.,¸.
. . . . ¸,’ ¸,. . ¸ `-,”~-~’,¸,.¹-~-._¸,.سلام
. . . . ) . ‘”¨ . .):. .`-,;:.`,’;;‘¸,.¹¯¸¸,.-
. . .,-’ , , , , ,-‘;:.. . .`-¸;:.`,’--~’`,¯-.,¸_,
. . (. ,•¸,-~’¨|;;;::.. .. . “-,;:/,`,-~-~¬¯. . . . . . .¸,..,¸ . . . . .¸,.-~--.¸_
. . . ¨`” . . . .|;;;:::.. . .. . ¯¯`*¬~---~~¬¬”``~-,;:;;`”~--~”:;;::,-“’’``¯¨`
. . . . . . . . . \;;;::… . … , ............... .... ¨`-,;;:;;::;;::;:;:`¬~-.¸
'``````````````/;;;:;::… ,, ..:;, :… ,, .. :;,:;,. . ., ¸ . . . .`,;;:;:::;:;:;;-~”`¨
, . . . . . . . .|;;::;:... .:; .:;;¸ . . ,, ..:;,, .. :. . ..:’ .. . . |;;::;;:;:;;”-~¬~-.,¸.-~’
. . . . . . . . . \;;::.. . `` .:;;;, . . . ,, ..:;, :… ,, .. :. . . . ,’`”~-,;;:;:;;.¸.,~--“`¨
. . . . . .¸.-~¬”`,-‘;:. . ..:;;::... .. .. . .. ... ..:;;. . . . .,’ . . . .`”*”`¯
. . . . . l’:,~-¬`;;:¸.-~¬”```”¬~--~¬, ..:;;¸-‘¨¯`\;:.. ./
. … . . |`|/`”,-‘¯ . . . . . . . . . . . . .`,.::;;\ . . . `,;:.\
. . . . . .l,/`/,.¸ . . . . . . ).::;;\ . . . .`¸;:`,
. . . . . ./ (-.¸ ) . ..-“.:,-“’ . . . . . \;:./
خوشحال شدم سر زدی
۱۱ تیر ۸۹ ، ۱۴:۱۶ مهدی فاطمه پس کی می آیی؟
بهار آرام می آید به دیدار گل نرگس

نسیم فتح و پیروزی ز گلزار گل نرگس

گل نرگس ز چشم عاشقان پنهان نمی ماند

خوشا چشمی که می ماند وفادار گل نرگس

خوشا چشمی که می گرید به شوق دیدن رویش

خوشا قلبی که می باشد گرفتار گل نرگس

گل سوسن، گل مریم، گل اختر، گل لاله

گل امید می روید ز گلزار گل نرگس

گل دیگر نمی خواهم بجز باغ گل زهرا

دل مشتاق آشفته خریدار گل نرگس
پیامبر(ص) می فرماید: «هرکس بر من صلوات بفرستد شفاعت من او را دریابد.»
برخی صلوات از سوی حق تعالی را5 معنی کرده اند:
رحمت.مغفرت.ثنا.تزکیه.کرامت
۱۱ تیر ۸۹ ، ۱۴:۴۷ شبیه یک منتظر
رسول خدا (ص) فرمودند : در معراج ، ملکی را دیدم که هزار هزار دست دارد ( یعنی یک میلیون ) و هر دستی هزار هزار انگشت دارد و هر انگشتی هزار هزار بند دارد . آن ملک گفت : من حساب دانه های قطرات باران را می دانم که چند تا در صحرا و چند دانه در دریا می بارد. تعداد قطرات باران را از ابتدای خلقت تا حال را می دانم ، ولی حسابی است که من از محاسبه آن عاجزم . رسول خدا (ص) فرمودند: چیست؟ عرض کرد: هرگاه جماعتی از امت تو با هم باشند و با هم بر تو صلوات بفرستند ، من از محاسبه ثواب صلوات عاجزم

منبع : آثار و برکات صلوات – ص 30
۱۱ تیر ۸۹ ، ۱۴:۴۸ شبیه یک منتظر
حضرت محمد (ص) فرمودند : کاروانی از فرشتگان به امر پروردگار در جهان حرکت می کنند و هنگامی که به جلسه ذکر و صلوات می رسند ، به یکدیگر می گویند : فرود آییم . زمانی که پیاده می شوند ، اهل جلسه را هنگام دعا با ذکر آمین ، یاری کرده و نیز اهل جلسه را هنگام صلوات کمک و همراهی می کنند و در پایان به یکدیگر می گویند : خوشا به حال افراد این جلسه که خدا آنان را آمرزید

منبع : آثار و برکات صلوات ص 37
۱۱ تیر ۸۹ ، ۱۴:۴۸ شبیه یک منتظر
شبلی نقل نموده است : من همسایه ای داشتم که وفات نمود . او را خواب دیدم ،از او پرسیدم : خدا با تو چه کرد ؟

گفت : ای شیخ ! هول های بزرگ دیدم ، و رنج های عظیم کشیدم . از آن جمله به وقت سوال منکر و نکیر ، زبان من از کار باز ماند . با خود می گفتم : واویلاه ، این عقوبت از کجا به من رسید ؟ آخر ، من مسلمان بودم و بر دین اسلام مُردم. آن دو فرشته با غضب از من جواب طلبیدند. ناگاه شخصی نیکو موی و خوش بوی آمد ، میان من و ایشان حایل شد و مرا تلقین کرد تا جواب ایشان را به نحو خوب بدهم ، از آن شخص پرسیدم : تو کیستی – خدا تو را رحمت کند – که من را از این غصه خلاصی دادی ؟

گفت : من شخصی هستم که از صلواتی که تو بر پیغمبر (ص) فرستادی آفریده شده ام ، و مامورم در هر وقت و هر جا که در مانی به فریاد تو رسم

منبع : آثار و برکات صلوات ص 131
۱۱ تیر ۸۹ ، ۱۴:۴۹ شبیه یک منتظر
خدا وحی کرد به حضرت موسی – علی نبینا و آله و علیه السلام - : ای موسی ! دوست داری که عطش قیامت تو را در نیابد و در مواقف آن روز تشنه نباشی ؟ عرض کرد : بلی ای پروردگار جهانیان . خطاب رسید : امروز در دنیا بر حبیب من صلوات فرست تا فردا از تشنگی قیامت ایمن باشی

منبع : آثار و برکات صلوات ص 151
۱۱ تیر ۸۹ ، ۱۴:۵۰ شبیه یک منتظر
رسول خدا (ص) در وصیت خود به امیر مومنان علی (ع) فرمود : یا علی ! هر کس بر من ، هر روز و هر شب صلوات فرستد ، شفاعتم بر او واجب می شود ؛ اگر چه گناهانش از گناهان بزرگ باشد

منبع : آثار و برکات صلوات ص 146 – بحار الانوار ج 91 ص 63
۱۱ تیر ۸۹ ، ۱۴:۵۰ شبیه یک منتظر
رسول خدا (ص) فرمودند : شب گذشته ، عجیب خوابی دیدم . مردی از امت خود را دیدم که از صراط می گذشت و هر لحظه می لرزید ، و در هر قدم می لغزید . پس دیدم صلواتی که بر من فرستاده بود ، آمد و دست او را گرفت ، و به سلامت او را از صراط گذرانید

منبع : آثار و برکات صلوات ص 143

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">