جنجال یک سکوت

پیوندها
دوشنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۰، ۱۰:۴۰ ب.ظ

حرمت محرم الحرام

"هوالواقف علی السرائر و الضمائر"

پیش نوشت :

حرمت نگه دار دلم ...

روزها که در پی هم می گذرد ، به جایی می رسی که باید شاهد رو به زوال رفتن حرمت ها در جامعه باشی ، در همه ی ابعاد و به خصوص تر این روزها نگه نداشتن حرمت عزای امام حسین علیه السلام ...

چه در روز عاشورا که شنیده ها حاکی از آنست که مردم می روند آرایشگاه موهایشان را مخصوص روز عاشورا می آرایند!! لابد با نیت قربة الی الله برای جلب توجه عباد الله!! و چه پس از عاشورا که حتی نمی گذارند سوم آقایمان برسد که همین رادیوی جمهوری اسلامی از نوع جوانش موسیقی طرب انگیز پخش میکند ... 

شما بهتر میدانید که مولایمان نیاز به حرمت نگه داشتن محرم الحرامش توسط ما ندارد ... اگر احتیاطی صورت می پذیرد نتیجه اش ارتقای بعد روحی خودمان خواهد بود ... اما امان ازین روزها که نه تنها حرمت صاحب عزای این ماه امام زمانمان -عجل الله تعالی فرجه الشریف - نگه داشته نمی شود ...که امر به معروفی که مانع از این حرمت شکنی ها شود هم به فاتحه مع الصلوات پیوسته!!


+بدون اینکه بخواهم "هر گونه مقایسه"ای (یافتن شباهت و تفاوت) بین این دو مجلس انجام دهم باید بگویم این تصاویر (+) و (+) من را یاد مجلس یزیدیان پس از واقعه عاشورا انداخت . مخصوصا بعد از اینکه شنیدم در مجلس یزید پس از واقعه کربلا و بعد از بیان سخنان کوبنده حضرت زینب - سلام الله علیها -  یزید "به دروغ و در ظاهر" از وقوع حادثه کربلا ابراز ناراحتی کرد!!

دوست دارم بدانم اگر پدر اینها هم فوت کرده بود قبل از شب هفتش نگران این که برنده ال کلاسیکو ، رئال هست یا بارسا می بودند؟!!

+ دانلود فایل صوتی سخنرانی حاج آقا پناهیان در روز دوم محرم در دانشگاه تهران (+) / مداحی زیبای میثم مطیعی در وصف مقام معظم رهبری ( جان و دل عاشقان ، نذر رضای ولی ... نذر علمدار عشق ، حضرت سیدعلی ... آخر شهیدم می کند عشق ولی ... چشم من و فرمان تو سید علی) (+)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۰۹/۲۱

نظرات  (۱۴)

جان من یکی بیاد بهم بگه منظورشون از این مراسم چی بود ؟؟؟ هان ؟؟؟
تو هی فکر قلب من را نکن
باشه؟
۲۲ آذر ۹۰ ، ۰۹:۵۵ چه فرقی میکنه؟؟؟
در مورد سریال تا ثریا و نقش آزیتا حاجیان اشتباه می کنید.
زود قضاوت کردید
صبر داشته باشید
معلوم میشه که اونجا نه اتاق خواب همکارش بود نه اون طور رو گرفتنش بی دلیل بود!
پاسخ:
بنده خودم فیلم رو ندیدم ... چون اصولا فیلم نمیبینم ! اما اگر حرف شما هم درست باشه بنحوی فیلم رو ساختن که ذهن تا بعضی جاها پیش بره بعدا معلوم بشه قضیه چیز دیگه ای بوده درسته ؟!
۲۲ آذر ۹۰ ، ۱۰:۵۸ کوچه های باران
پرده اول :یکی از دوستان که تو بازاره میگفت محرم یکی از ایامیه که بازار فروش لوازم آرایشی چند برابر میشه .
پرده دوم : روز عاشورا یکی از محله های مذهبی تهران .خیابانها مملو از از جمعیت بانوانی که ظاهرا برای تماشای دسته های عزارداری آمده بودند اما غافل از اینکه دسته هایی از ... آنان را می نگریستند.
دیگه تقریبا هیچ مناسبت و مراسم مذهبی نمونده که به نحوی دارند باب دل خودشون فضاش رو تغییر میدن.
پرده سوم: و خدا نگذره از اونایی که به بهانه اینکه مهم اینه دل آدم پاک باشه تمام هویت بچه مذهبی رو دارند ازشون میگیرن.
دل که پاکه عملش هم پاک میشه.
۲۲ آذر ۹۰ ، ۱۱:۱۱ ساقی رضوان
من تبریکای تولد رو میبینم دق میکنم... بچه مذهبی هامونم تولداشون مهم تره تا...
۲۲ آذر ۹۰ ، ۱۳:۳۳ یاسین.مشهود
آتش بگیر خواهرم

همه باید بسوزیم

بسوزیم از این درد

پست مرتبطی آماده می کنم ..
۲۲ آذر ۹۰ ، ۱۶:۵۸ خلوت نشین
در کل خدا معرفت عنایتمون کنه

همه چیز انگار تا روز عاشوراس.. اون هم به زور یا اینکه ملت خدای نکرده از قافله عقب نیفتن مشکی میپوشن...

سوم و هفتم امام که صدای ضبط ماشینشون گوش فلک رو کر میکنه...
سوم امام همچین پالتو شال صورتی پوشیدن اومدن روضه انگاری رفتن عروسی...


ای خداااااااااااااااااااااا
۲۲ آذر ۹۰ ، ۲۳:۳۸ ترتیل ایات
سلام...

......................................

ما جان بدر از عشق تو بردیم و نمردیم ....

.................................................

دعااااااا بفرمائید ...
۲۳ آذر ۹۰ ، ۰۸:۲۴ چه فرقی میکنه؟؟؟
دیدی خانم یا آقای همان که باید باشد؟؟؟؟این خانم برای خرج زندگیش به دور از چشم بچه ها و فامیل و آشنا میره خونه همکارش برای پرستاری از بابای تو کما رفته اش!!!اونجور رو گرفتنشم به خاطر اینه که کسی نشناسدش!!خواهر و مادر خودم چادری هستن خونواده ی خیلی مذهبی هم دارم اینارو گفتم که فکر نکنی من بی دین و لامذهبم. نخیر!مگه همه ی بدبخت بیچاره های ما مانتویی هستن؟؟؟؟؟یا همه ی چادری های ما چون چادر دارن خوشبختن؟؟؟سیروس مقدم از جمله معدود کارگرداناییه که همیشه تو فیلماش از خانومای چادر استفاده کرده همه جورشم نشون داده!! خجسته(روناک یونسی) تو فیلم رستگارن شخصیت بدی داشت؟!!یا پزشک متخصص و خانواده پزشک متخصص (لعیا زنگنه، نفیسه روشن و شیرین بینا)تو فیلم اغماء؟!یا خانواده سرهنگ تو فیلم پرواز در حباب؟؟تا کی می خواید با تعصب جلو برید؟؟؟اینایی که گفتم دیدنشون نیاز به بصیرت نداره کافیه چشماتونو باز کنید.کار سختی نیست.نمیدونم امید حضرت آقا به یه همچین آدمای ظاهر بینیه؟توقع بصیرت داشتن هم دارن؟میدونی شمایی که 4نفر میان وبلاگتو میخونن برای کلمه کلمه، جمله جمله ای که مینویسی و رو اذهانشون تاثیر میذاری باید جواب بدی؟؟؟؟این طرز فکر هم که میگید بنحوی فیلم رو ساختن که ذهن تا بعضی جاها پیش بره بعدا معلوم بشه قضیه چیز دیگه ای بوده هم اصلن توجیه قابل قبولی نیست!!شاید این که فکر بیننده بره به اون سمتی که شما گفتی دلیل بر منحرف بودن ذهنشه!!شایدم حرف شما درست باشه اما کارگردان می خواسته به بیننده تلنگر بزنه که آهای!حواست به خودتو طرز فکرت راجع به دیگران هست؟؟؟؟چرا از روی ظاهر قضاوت می کنی بیننده محترم؟؟؟در ضمن شما که فیلم نمیبینی نظر هم نده!!هر جا هم هر چی خوندی دلیل بر درست بودنش نیست!!!
پاسخ:
صحیح می فرمائید
۲۵ آذر ۹۰ ، ۰۹:۴۷ خانم معلم
سلام

گاهی که توی خیابون میبینم بعضی جوونها رو و میخوام برم یه چیزی بگم ، یاد این حرف میافتم که شاید باطنش اونی نباشه که تو ظاهرش نشون میده و حرف من نه تنها اونو برنگردونه بلکه شاکی تر و گستاخ ترش بکنه ...
از خدا همیشه خواستم همه مونو هدایت بکنه ...
۲۵ آذر ۹۰ ، ۱۴:۵۹ گروه اس سی ای
قابل توجه مساجد حسینیه ها و هیئت های مذهبی و وب نویسان مجازی ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام محرم خدمت تمام شیعیان و خدمت گزاران و خادمان این ایام به اطلاع میرساند گروه اس سی آی با سابقه 3 سال فعالیت در عرصه های مذهبی و فرهنگی بر این شده تا پنل سامانه پیامکی به صورت رایگان در اختیار اماکن مذهبی قرار دهد تا خدمت کوچکی در این عرصه به اجرا در آورد شما میتوانید با خرید رایگان این سامانه با کمترین هزینه به معرفی مسجد یا هیئیت و وب سایت وبلاگ خود بپردازید و برنامه های ایام خاص را تبلیغ کرده و به عموم مردم اطلاع رسانی کنید توجه داشته باشید این سامانه فقط تا آخر ماه صفر رایگان و قابل اجراست بعد از این ایام با قیمت خود به فروش خواهد رسید در ضمن خدمات دیگر با تخفیف ویژه به فروش میرسد برای اطلاعات بیشتر با واحد فروش تماس بگیرید تلفن تماس 09390842726
سلام بانو.خوبی انشاالله؟

انگار که برای همه محرم تمام شده.و باز بی حرمتی ها-موزیکهایی که توی اتوبوسها و تاکسی ها میذارن.اینروزها کسی دیگه سیاه نمیپوشه چون اصولا همه به این باور رسیدند که مهم دله حالا رنگ لباس مهم نیس میخواد مشکلی باشه میخواد قرمز باشه!!

و اما برای اون تصاویر-واقعا متاسفم برای چنین بازیگران و ورزشکارانی که به اصلاح الگوی خیلی از جوونهای ما هستند و اصولا هیچ ارزش و احترامی لااقل برای خودشون نمیذارن!

التماس دعا
سلام
درد داره واقعا که تو مملکت اسلامی این چیزارو میبینیم
۱۰ دی ۹۰ ، ۲۲:۳۷ افسر سایبری ولایت
خودتان را قدر بدانید؛ این راه را قدر بدانید؛ ارتباطتان، ارتباط دلهاى پاک و بى‌آلایشتان را با

خدا روزبه‌روز قوى‌تر کنید؛ از خداى متعال مدد بخواهید. این احساس مسئولیتى که در

شما هست، این احساس مسئولیت را روزبه‌روز بیشتر کنید و مثل نقطه‌ى مشتعلى

که اطراف خود را مشتعل و نورانى میکند، در محیط خود اثر بگذارید. هر جا هستید: در

محیط خانواده، در محیط کار، در محیط درس، در محیط جامعه، روى اطرافیان تأثیر

بگذارید.
امام خامنه ای

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">