جنجال یک سکوت

پیوندها
يكشنبه, ۲۰ تیر ۱۳۸۹، ۱۰:۱۷ ب.ظ

حجاب یک محدویت است!

"هوالواقف علی السرائر والضمائر"

پیش نوشت:

به بهانه بیست ویکم تیر روز عفاف وحجاب:

بشنوید اززبان چادر سیاهی که این روزها حکم یک رسانه را دارد وقرار است حرف مرا به گوش تمام آدمیان برساند حتی سخن مرا ببرد  تا  اتاق بیضی شکل کاخ سفید ود ر حکم تیری شود تــــا کور کند چشم هایبی حیایشان را....!وحرف من اینکه ...هرگز نخواهیم گذاشت چادرمان،تاج بندگی مان در غربتی ساختگی بدست فراموشی سپرده شود.

من چادرم!که در تعریف من چیزی جز سیاهی وشاید سادگی ام نمی توان سخنی به میان آورد ، می گویند سیاهی ام چشم را میزند ، چشم آدم های حریص وهرزه را ... چشم را که هیچ ....خبرندارند تازگی ها دل را هم می زند ... دل آدم های مریض وبیمار دل را

از شما چه پنهان دست وپاگیر هم هستم ، دست وپای بی بند وباری را می بندم

خلاصه اینکه من که هم دست و پاگیرم وهم سیاهی ام چشم ها را می زند میراثی هستم از کوچه های بنی هاشم ... تنها برای کسانی که نمی خواهند عزت آخرتشان را به بهای ناچیز لبخندهای هرزه بفروشند

درآخر...این را بدان که اگر با من انس بگیری همین سیاهی وسادگی ام ،تاج طلایی عبودیت را بر سرت می نهد وپای سند بندگی ات را هم امضا خواهد زد!

از جنس من:

مصاحبه با من در نشریه الکترونیکی چارقد

مصاحبه با من در خبرگزاری فارس

حجاب عامل رکود(مقاله ای از من در نشریه الکترونیکی چارقد پیرامون شبهات حجاب)

لینک های پیشنهادی:

سخنرانی حجت الاسلام پناهیان در باب حجاب در دانشگاه تهران

رنگ مشکی از نظر روانشناسی

با حجاب هایی که بی حجاب محشور میشوند!

آیا چادر مشکی کراهت دارد؟

گزارش ناجا از ترکیب زنان بد حجاب در تهران

شهری که همه خانم هایش چادری هستند!

میراث ماندگار

پست زیبایی از سیاسی‌نوشتهای یک عوام

وبلاگ پیشنهادی:

وبلاگ پر بار در مورد حجاب

پس نوشت:

حجاب یک محدویت است و انسانی که نخواهد محدود زندگی کند با حیوان هیچ تفاوتی ندارد!

نظرات  (۶۲)

سلام
خدا قوت همسنگر
وبلاگ خوبی دارید
لطفا به بنده هم سر بزنید
اگه ممکن باشه در نظر سنجی شرکت کنید ودر مورد مطالب نظرتون رو برای بنده ابلاغ فرمائید
در سمت راست در پائین صفحه گزینه های نظر سنجی قرار داده شده
التماس دعا
ممنون
سلام خوبی وبلاگت خیلی قشنگ و زیباست و قالب فوق العاده ای داری و مطالبی که گذاشتی زیبا هستند.
هر وقت تونستی به وبلاگ من هم سر بزن و نظرتو بگو.... و اگر با تبادل لینک موافق بودی در نظرات بگو.
موفق باشی
سلام
خدا قوت همسنگر
وبلاگ خوبی دارید
لطفا به بنده هم سر بزنید
اگه ممکن باشه در نظر سنجی شرکت کنید ودر مورد مطالب نظرتون رو برای بنده ابلاغ فرمائید
در سمت راست در پائین صفحه گزینه های نظر سنجی قرار داده شده
التماس دعا
ممنون
سلام اخوی وبلاگ بسیار کاملی داری به وبلاگ بنده هم سر بزن و ما را خوشحال کن.ما را از نظرات ارزشمندت بی بهره نگذار،برای مطلع شدن از آخرین تغییرات وبلاگ می توانی در خبر نامه عضو شوی!خیلی دوست داریم نظر شما را در نظر سنجی ببینیم.
فی امان الله
۲۱ تیر ۸۹ ، ۱۰:۳۵ صراط الفلاح
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

بسیار عالی بود . از مطالعه اش لذت بردم.
هر محدودیتی که بد نیست مثل چراغ قرمز سر چهارراه ها که با عقل و تدبیر و برای نظم و جلوگیری از حوادث و تصادفات از طرف اداره راهنمایی و رانندگی طراحی و برنامه ریزی شده .
از فرماایشات استاد عزیزم : پیغمبر اکرم اول عبد شد بعد رسول لذا از القاب آن حضرت عبده و رسوله می باشد و تمام ارزش انسان به مقدار بندگی اوست .
ممنونم که خبرم کردید . لطفا" وقتی تشریف میآورید از نظرات خوب تان بهره مند فرمایید . التماس دعا.
۲۱ تیر ۸۹ ، ۱۱:۳۱ میلاد شارعی
سلام و رحمه الله
حجاب حقیقتی نورانی ، گهری گرانبها و بی بدیل و مسیری روشن و شفاف است که خداوند به زنان هدیه داده است .
سعی کنیم از این هدیه الهی و گوهر ارزشمند به خوبی مراقبت کنیم .
روز عفاف و حجاب را به شما بزرگوار تبریک عرض می کنم .
در پناه حضرت حق موید باشید .
یا علی
۲۱ تیر ۸۹ ، ۱۵:۵۵ ##سیم خار دار ##
سلام علیکم
کوتاه و خواندنی و بسیارجالب و دلنشین و....:)
موفق باشین
از پس نوشتتان هم خوشمان آمد
التماس دعا یازهرا س
۲۱ تیر ۸۹ ، ۱۷:۵۱ فرسوده جان
همه حرف هایت را درباره چادر قبول دارم. اما قبول ندارم که مجری های شبکه تلویزیونی بی بی سی، سی ان ان یا راشاتودی + آحاد دختران و زنان دنیا که مسلمان نیستند و چادر سرشان نیست با حیوان تفاوتی ندارند.
۲۱ تیر ۸۹ ، ۱۷:۵۶ امین عارفی
به نام حی سبحان

سلام
ممنون از تشریف‌فرمائیتون.
مطلب خوبی بود و متاسفانه حقیقتی تلخ. خدا خیرتون بده.
بهتون پیشنهاد می‌کنم به این وبلاگ http://siyasinevesht.blogfa.com سر بزنید. مطلبی انتقادی در این مورد نوشته.

راستی با نام جنجال یک سکوت لینک شدید.

یا علی مددی

انا مجنون‌الحسین یا ثارالله
۲۱ تیر ۸۹ ، ۱۸:۰۱ محسن مطلق
مجازات کسبه با مالیات ها چند برابر شده!
به روزم
سلام ، چادر کابوس سیاهی شب رابرای ملحدان رقم زده است که امروزه علیه آن دشمن از روی عمد و دوستان از روی نادانی به پا خاسته اند اما بدانند که شرف بانوان ایرانی با چادرو حجابی است که از فاطمه به ارث برده اند
سلام.
به عقیده ی من حجاب یک ممنوعیت است از تمامی بی بند و باری ها.
بخاطر همین عاشقانه دوستش دارم.....
سلام هم دانشگاهی

بابت پست مفیدت ممنون

و دیگر اینکه لینک شدی....

در پناه حق یا علی
۲۱ تیر ۸۹ ، ۱۹:۰۴ شرمنده شهداء
سلام علیکم
مطالب قابل استفاده ای بود
موفق باشید....یا علی./
۲۱ تیر ۸۹ ، ۱۹:۵۳ بهاره مقدم
سلام
خدا قوت
وب بسیار عالی دارید
موفق باشید
ممنون از حضورتون
با مطلب جدیدی منتظر نظرات ارزشمند شما هستم
در پناه حق
علی علی
سلام عزیز
آمده بودید به خونه من برای دعوت به خوندن این مطلب
متاسفانه در اثر اشتباهی دعوت نامتون پاک شد نشد اونجا جواب بدم
ممنون از اینکه سرزدید به من
با مطلب جدید شرمنده ام حسین و دیگر هیچ! در خدمتم
۲۱ تیر ۸۹ ، ۲۱:۲۱ من یک یکیهانی ام
سلام ضمن تکشر فراوان از حضورت


با مطلبی بنام "سقیفه محصول اصلاح طلب بدعت گذار" در خدمت شما هستم
ارادتمند
من یک کیهانی ام
زیبا بود.

خدا بر توفیقات شما بیفزاید
سلام. حجاب بیشتر از آنکه ایجتد محدودیت کمد، ایجاد مصونیت می کند.
سلام. حجاب بیشتر از آنکه ایجتد محدودیت کند؛ ایجاد مصونیت می کند.
۲۱ تیر ۸۹ ، ۲۳:۳۶ باافلاکیان
سلام ، خداقوت .
قوانین دهگانه شهید سید مجتبی علمدار / 3 ...

شیعه ها ! مسلمونا ! حزب اللهی ها ! بسیجی ها ! نگذارید تاریخ مظلومیت شیعه دوباره تکرار شود. بر همه واجب است مطیع محض فرمایشات مقام معظم رهبری که همان ولایت فقیه می باشد ، باشند . ( آقا سید مجتبی )

التماس دعا
در پناه امام زمان (عج)
۲۲ تیر ۸۹ ، ۰۰:۴۰ عباس کرمانی
سلام علیکم
راستش بخوای واسه اونایی ک خدا پیغمبر و قبول دارن حجاب لازمه زن و مرد هم نداره حالا واسه خانما چادر حکم حجاب اکمل و داره و جای هیچ ایرادی باقی نگذاشته خوب یه عده از خدا بی خبر هم میان ظواهر امر و پررنگ و مبحث اصلی جلوه میدن تا از اصلش دور کنن لذا می بینینم که نه بحث دین که به اسم آزادی در مقام تخریب و نه نقد بر میان
حالا هم اونا خودشون میدونن که کارشون غلطه اما میدونین منافع مادی وسوسه انگیزه و خدا نکنه یه باز مزه یه گناه به زبونت شیرین بیاد
ما میبین که با راه اندازی شبکه فارسی وان نه تنها زنان جامعه بلکه به عینه مشاهده کردم پسران و بیشتر دختران 7-8 ساله را در معرض آسیب قرارداده
خدا خودش رحم کنه
وظیفه ما هم اطلاع رسانی بر اساس منطق و احترام متقابله همچون استاد عالی مقام شهید مطهری تا با روشنگری نه زور حق را اثبات و اجرا نماییم
ان شالله
http://basiratfatemi.blogfa.com/post-10.aspx
مطلبی راجب حجاب : آیا حجاب همان چادر است ؟
موفق باشین
سلام از ته دل خوشحال شدم و افتخار میکنم به چادری بودنم
موفق باشین
سلام


خدا قوت


مطلبت عالی بود.... وبلاگ پر باری داری دمت گرم.......



مدد مولا
۲۲ تیر ۸۹ ، ۰۹:۴۶ نرگس پورعباس
سلام
ممنون که سیاسی‌نوشتهای یک عوام سر زدید. از آشنایی با شما خیلی خوشبختم و امیدوارم این آشنایی ادامه‌دار باشه. موفق باشید.
لینک شدید با نام جنجال یک سکوت
با حجاب هیچ مشکلی ندارم
ولی به گفته پیامبر رنگ مشکی برای زن و مرد مسلمان کراهت دارد
در ضمن چادر در زمان پیامبر در عربستان نبود و بعد فتح ایران وارد فرهنگ عربی شد
۲۲ تیر ۸۹ ، ۱۱:۰۵ زنده باد غیرت
سلام دوست من
به روزم با:
"در دین من حاشیه نشینی معنا ندارد..."
وقت کردی به من سر بزن.
اللهم عجل لولیک الفرجَ
.................................................
وب خوبی داری.از آشناییت خوشحالم.
سلام...
عجب پس نوشتی... لب الباب متن...
۲۲ تیر ۸۹ ، ۱۲:۵۱ میثم تمار
سلام
وب با حالی داری خسته نباشی
ولی چادر واجب نیست ، حجاب واجبه یعنی حجاب فقط با چادر نیست . فکر نکنی با چادر مخالفم اما ماها همیشه تبلیغ چادر می کنیم نه تبلیغ حجاب به همین خاطر افراد بد حجاب فکر می کنند یا باید چادری باشند یا بد حجاب به همین خاطر گزینه ی دوم رو انتخاب می کنند . متاسفانه
انشاءالله موفق باشی ، در پناه حق
۲۲ تیر ۸۹ ، ۱۴:۰۲ علی وقاری
سلام
راستش نمی دونم چرا بعضی ها اصرار دارند که حجاب فقط چارد مشکی است .
باور کنید اینطور نیست
اگر اینطور بود پس آیا می توان زنان ترکمن همگی بی حجابند ؟
خیر می بینید که این زنان لباس های بلند - پوشیده - ( تمام قد ) رنگین می پوشند
لباس های قدیمی زنان همه مناطق را هم ببینید مثلاً لباس زنان کرد - لباس زنان گیلک ( لباس قاسم آبادی ) رنگین زیبا - پوشیده هستند
این لباس ها نه تنگ هستند نه برهنه
متاسفانه لباس مردان نیز امروزه بسیار تنگ و با فاق کوتاه که واقعاً زیبنده نیست
حال همین مورد برای لباس زنان هم به وفور و توسط بعضی خانم ها که انگاره شو لباس در خیابان اجرا می کنند مشاهده می شود .
باور کن در فرهنگ غرب اینگونه که در کشور ما بی بندو باری است وجود ندارد .
آنان درست که محدودیت در حجاب ندارد ولی از لحاظ عرف جامعه حرمت ها ی اخلاقی را رعایت می کنند .
این حرمت های اخلاقی در جامعه ما قانون حجاب است و مطمئن باشید اشتباه نیست . باور کنید حجاب محدویت نیست .
سلام

مطلب کوتاه ...عالی و به جایی بود...

حرف دل همه اون هایی که دغدغه دارند.........

ما هم به مناسبت روز عفاف و حجاب مطلب زیر رو کار کردیم...اگر وقت کردید یه سری بزنید.....

نظر یادتون نره لطفا

"خاطرات یک دختر چادری"

http://velayat1368.blogfa.com/post-27.aspx
سلام
محشر بود پست جدیدتون
موفق باشین
۲۲ تیر ۸۹ ، ۱۵:۳۵ منتظر گل نرگس
با سلام
اکثر مطالبتون رو خوندم
خیلی جالب بود
موفق و سربلند باشید

العجل العحل یا مولای یا صاحب الزمان (عج)
چارد نه ولی حجاب اره
سلام
خیلی جالب بود .موفق باشین
سلام.

حجاب مصونیت است و نه محدودیت!

فکر می کنم همین یه جمله گویا باشه.

ممنون از دعوتتون.
من که فکر می کنم اصلا محدودیت نیست؛
من همیشه ازش استقبال می کنم!

ضمنا تا اونجا که اومدین. بد نبود یه نظری هم درباره مطلب می دادید!
این جمله "" در اینکه چادر حجاب برتر است شکی نیست. """ را مطمئن هستید ؟؟؟
سلام
وبتون زیبا و پر محتواست
استفاده کردم
راستی خوشبه حال شما که همانی هستید که باید باشید
انشالله که ما هم همینگونه باشیم
یاسخنی داشته باش دلپذیر ، یا دلی داشته باش سخن پذیر . . .

سلام دوست عزیز خوشحال میشم به وروجک هم سربزنی .
۲۲ تیر ۸۹ ، ۱۹:۱۸ جلبک ستیز
سلام

مثل همیشه زیبا بود

راستی به نظر شما "چرا ایران پیشرفت نمی کند؟"

با توضیحاتی در این باره به روزم و منتظر حضور گرم و نظرات سبزتون هستم

دعا برای فرج فراموش نشود:

اللهم عجل لویلیک الفرج و العافیه و النصر
بسم الله

سلام دوست عزیزم

خیلی جالب بود. آفرین.

به نظرمن کسانی که هنوز این شعار را میدهند که حجاب محدودیت نیست مصونیت است علاوه بر اینکه خودشان و یک نسل را گول میزنند , اسلام را هم غیر مستقیم زیر سوال میبرند! چون اسلام برای "آدمیزاد" خیلی محدودیت ها می آورد...
حتی یک اتوموبیل اگر بدون محدودیت سرعت رانندگی کند امکان ندارد آسیب نبیند!

اما خط زدن این شعار به معنی نادیده گرفتن شهید بزرگوار مطهری نیست!
۲۲ تیر ۸۹ ، ۲۱:۴۲ یکی از خدام حرم مطهر امام رضا (ع)
بسیار زیبا و دلنشین موفق باشید در پناه خدا
والا از این حرفت خیلی بدم امد !!!!!حجاب یک محدویت است و انسانی که نخواهد محدود زندگی کند با حیوان هیچ تفاوتی ندارد!

بفرماید دنیا حیوان هستند و چادری ها انسان!!!!! متاسفم !
۲۳ تیر ۸۹ ، ۰۲:۰۷ فدایی رهبر
سلام علیکم و رحمه الله

آری درست است "حجاب یک محدویت است و انسانی که نخواهد محدود زندگی کند با حیوان هیچ تفاوتی ندارد!"

متن زیبا و با معنایی بود

اللهم احفظ قائدنا امام الخامنه ای
سلام
خدا خیرت بده
ممنون از محبتی که داری و خبر میدی
ما را هم دعا ...
یا علی
سلام خوشحال شدم به وبم سر زدید مطلب جالبی بود مطلبتان در باره اصلاح طلبی رو هم خوندم خوشحال میشم با هم تبادل لینک کنیم
ماجرای کربلا این پیام را دارد که حتی ظهور امام زمان (عج) ، باذن الله باید با اجازه ما و با حکم ما واقع شود . همه چیز در عالم هستی ، به اذن خدا ، با اذن امام حسین (ص) صورت می گیرد . ظهور امام زمان نیز یکی از مقولات عالم هستی است . ماها ، تعبداً می گوییم که از جانب خدا ، همه چیز دست امام است . ولی وقتی به مقوله ظهور می رسیم ، می گوییم ظهور را فقط خدا خبر دارد ، امام هم خبر ندارد . آیا این برداشت ، با آن اعتقاد می خواند ؟ ما طوطی وار چیزی را یاد گرفته ایم که نمی فهمیم یعنی چه . وقتی که کسی می آید و می گوید : " ظهور امام زمان (عج) دست خودش هم نیست ، دست کسی نیست ، خودش هم خبر ندارد ، فقط خدا خبر دارد " ، می گوییم حتماً حرفش درست است . نه عزیز من ، ظهور امام زمان (عج) از جانب خدا دست امام حسین (ص) است ! ایشان تعیین می کنند . البته برخی احادیث داریم که حاکی از این است که امام (ع) هم زمان ظهورشان را نمی دانند . این جایگاه دارد و خدمت شما عرض کنم که با بعضی از آیات می توان آنرا توضیح داد . با آیه " وَ ما تَشائُونَ اِلاّ اَنْ یَشاءَ الله " شما می توانید آنرا توضیح دهید . اگر بتوانید از این آیه ، درست برداشت کنید.....
مطالب جالبی بود
۲۳ تیر ۸۹ ، ۱۹:۰۶ امین عارفی
به نام حی سبحان

سلام
اعیاد مبارک
با "فتنه سبز و بازاریان" ، "میلاد آقا" بروزم.

یا علی مددی

انا مجنون‌الحسین یا ثارالله
۲۳ تیر ۸۹ ، ۱۹:۲۶ سید حمیدرضا نورانی
عالی بود،خدا حفظتون کنه
بسم الله
مطلبتون عالی بود. روان و دل‌نشین.


در راه حق پایدار باشید.
به جز حسین مرا ملجأ و پناهـی نیست
در این عقیده یقیـــــن دارم اشتباهی نیست
ره نجات حسین است و دوستی حسین
به سوی حق بجز از این طریق راهی نیست
میلادش مبارک
سلام خدا خیرت بده
زیبا گفتی: من که هم دست و پاگیرم وهم سیاهی ام چشم ها را می زند

میراثی هستم از کوچه های بنی هاشم

تنها برای کسانی که نمی خواهند

عزت آخرتشان را به بهای ناچیز لبخندهای هرزه بفروشند

درآخر...این را بدان که اگر با من انس بگیری

همین سیاهی وسادگی ام ،تاج طلایی عبودیت را بر سرت می نهد

وپای سند بندگی ات را هم امضا خواهد زد!
التماس دعا.
یاعلی
اللهم انی اسئلک بحق المولود فی هذا الیوم

عجل لولیک الفرج

***
سلام
تبریک میگم...

پست آخرت خیلی زیبا بود... ممنون
سلام
منظورتون رو از "حتی سخن مرا ببرد تا اتاق بیضی شکل کاخ سفید ود ر حکم تیری شود تــــا کور کند چشم های

بی حیایشان را....!" نفهمیدم.
نظرتون رو در مورد اجبار در برداشتن حجاب چی هست؟
با سلام و خسته نباشید از وبلاگ زیباتون.
من باید خدمت دوست عزیزمون ((((ایمانه))))عرض کنم چه جوری از ماجرای کربلا یه ظهور امام زمان رسیدند و این گونه نتیجه گیری کردند ولی با قسمتی از حرفشون در مورد طوطی وار دعا کردنمون خق با ایشونه و من هم کاملا موافقم چون مولا امیر المومنین می فرمایند(((دعای بدون تفکر همانند خر آسیاب است.)))
با تشکر.
www.moltamesin.blogfa.com
با عرض سلام
مطالب خوبی بود.
با تشکر:وبلاگ مبارزه با بی حجابی ظاهری زن
۲۴ تیر ۸۹ ، ۱۹:۱۱ پسری از نسل سلمان
سلام
عـــــالـــــی بود
میلاد چراغ هدایت و کشتی نجات مبارک
یا حـــــق
... السّلام علیک بجوامع السّلام ...

اللّهمّ صلّ علی محمّد و آل محمّد و عجّل فرجهم

مرا عهدیست با جانان که تا جان در بدن دارم

هواداران کویش را چو جان خویشتن دارم

اللّهمّ صلّ علی محمّد و آل محمّد و عجّل فرجهم
بشنو از چادر که در توصیف زن

تار و پودش با تو می گوید سخن

تاروپودم را شرافت تافته

تاشرافت را به عصمت بافته

در کلاس حفظ تقوا وشرف

دختران درند وچادر چون صدف

بهترین سرمایه زن چادر است

زانکه زن را زینت زن چادر است

حفظ چادر درسرای اقتدار

دختران را هست تاج افتخار

خفظ چادر خفظ دین ومذهب است

شیوه زهرا ودرس زینب است

حفظ چادر سد فحشا میکند

روسفیدی نزد زهرا میکند

حفظ چادر چاره ساز کارهاست

حافظ گل از هجوم خارهاست

حفظ چادر زخمها را مرهم است

دست رد بر سینه نامحرم است

این که چادر سر کردن کار سختی هست شکی نیست اما چیزهای سخت نتیجه شیرینی دارند موفق باشین
با سلام
اولش جا خوردم از عنوانش- فکر کردم احتمالا با یکی که مشکلی با حجاب داره، روبه‌رو هستم
گرچه قبول دارم که واقعا هم حجاب نوعی محدودیته
وقتی به این‌جا اومدم خیلی خوشحال شدم
واقعا دوست‌داشتنیه
موفق باشید و سربلند در پناه حق
یا علی
حجاب محدودیت نیست. حجاب به اندازه کفش پوشیدن تو خیابون، طبیعی و لازمه و نیازی به توجیه نداره

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">