جنجال یک سکوت

پیوندها
شنبه, ۳ مهر ۱۳۸۹، ۱۱:۱۵ ب.ظ

نجوای راز...نجوای نیاز...

"هوالواقف علی السرائر والضمائر"

روایت شده که وجود مقدس نبی اکرم (ص)فرمودند:

چون بنده به نماز ایستد وبه چیزی جز معبود توجه کند،خداوند متعال فرماید:

بنده من به چه می اندیشی مگر ازمن مهربان تر وبزرگوارتر سراغ داری؟

واگر بار دیگر وجه خود به جایی معطوف دارد،فرماید:

بنده من ،آن کیست که از من بهتر یافته ای وبه او توجه کرده ای؟

وچون بار سوم به غیر خداوند متعال توجه کند،حق تعالی او را از رحمت خود دور ومهجور سازد وبه فضاحت تمام به او گوید:

خداوند تو را در برابر عالم بالا رسوا ومفتضح کند همانگونه که مرا نزد همگان رسوا ومفتضح نمودی

منبع:نشان از بی نشان ها ص ۳۲۹

پس نوشت:

گاهی بعد از خواندن متنی باید سکوت کرد!!


نظرمنتخب جنجال یک سکوت از پست قبل:چشمان مادرم چند سالی است که بارانی است...هوای شلمچه را دارد...هوای رفتن به دعای کمیل...هوای مارش عملیات...هوای دیدن تو را دارد بی معرفت...حداقل یک بار دیگر...راضی به همان یه استخوان...یه پلاک...
ولی اینها گذشت و بچه های شهدای دفاع مقدس بزرگ شدند...آنقدر بزرگ شدند که حقارت خیلی ها برایشان علنی شد...حقارت آنهایی که سهمیه ای خواندند مارا...آنهایی که توی بنیاد شهید صدایشان را روی مادر شهید بلند کردند که...آنهایی که جنگ ارث آنها بود که...آنهایی که...داغ کردم...بذار برگردم به همون روح پاک کودکی...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۰۷/۰۳

نظرات  (۳۰)

بلی !
۰۳ مهر ۸۹ ، ۲۳:۵۰ فاطمه سادات دهقانی
بسم رب المهدی

سکوت ...
سکوت از روی شرمساری ...

اللهم عجل لولیک الفرج
ای وای بر من !
۰۴ مهر ۸۹ ، ۰۰:۴۹ سعید بهداد
سلام هم درد
ممنون که اومدین همین الان
ریح الریحان به روز است با:"این یک دردنامه است"
یاعلی
۰۴ مهر ۸۹ ، ۰۷:۱۵ مُتَرَصِّد
.....
۰۴ مهر ۸۹ ، ۰۹:۳۴ راحله**سیاه_سفید**
بنابر دلایلی مدتی نبودم
ممنون به وبم سر زدی
زیبا بود
۰۴ مهر ۸۹ ، ۱۰:۲۹ ستاره(لیلی و مجنون قرن بیست و یکم)
.
سلام
ممنون...
بهترین مترجمای دنیا کسایین که سکوتت رو خوب ترجمه کنن...
بی شک خدا بهترین مترجم است که نه تنها سکوت که تپش های قلبت را هم معنا می کند...
که ای بنده ی من ...هان؟...چته؟...چه کرده ای با خودت...به آغوشم بیا من هستم...
سرت را بگذار روی همین سنگ کنار رود تا برایت لالایی بخوانم...اینجا گریه هم کنی کسی جز من نمی فهمد...گریه کن...من هستم...
قربان بودنت...خدای بی نیاز من...همین که هستی باش...کافیست
زمانی که دوست داری همواره کسی بیادت باشد باشد به یاد من باش...
اگه دلتون لرزید چشماتون پر شد و بارید ما خیلی محتاج دعاییم...برای دنیا نه برای فردا...
یا علی
گاهی بعد از خواندن متنی باید سکوت کرد....

معبودا !
این نماز من است که خواندم، بی نیازی تو به آن، و نه رغبتی از تو در آن، جز برای تعظیم و اطاعت تو و پذیرش فرمائی که به من دادی
معبودا! اگر در آن کم و کاستی است، از رکوعش یا سجودش از من مواخذه مکن و بر من بپذیرش و آمرزش تفضل کن ...
آمین!
حضور قلب یعنی چی؟
۰۴ مهر ۸۹ ، ۱۴:۴۷ یادداشت های یک روزنامه نگار ازاده
سلام همسنگر
متن زیبایی بود و واقعا باید بعد ازان کمی سکوت کرد....
خداقوت
سلام دلم تنگ شده برای شلمچه..........
خدای ارحم الراحمین
یعنی مرا می بخشی؟
یعنی می توانم فراموش نکنم؟
ممنون ازتون
۰۴ مهر ۸۹ ، ۱۹:۳۷ امین عارفی
به نام حی سبحان

سلام
شب بخیر
مناجات زیبایی بود. خدا خیرتون بده.

خدایا از من بگیر هر انچه تو را از من می‌گیرد ... الهی امین

خط شکن با "احمدی‌نژاد دوست داشتنی ما" بروز شد.

یا علی مددی

انا مجنون‌الحسین یا ثارالله
۰۴ مهر ۸۹ ، ۲۰:۵۳ فدائی سید خراسانی
با عرض سلام و خسته نباشید...
با پرسش و پاسخ 4 به روزم باسوال ((مسلمانان عقیده دارند که اگر در قرآن مطلبی وارد شده، از روی حکمت بوده و حتما تمام جوانب آن رعایت شده است در حالی که در یک حکم قصاص که قرآن آن را صادر کرده، پنج اشکال از دیدگاه عقل و عاطفه انسانی دیده می شود که به آنها اشاره می کنیم:

1-جنایتی که قاتل مرتکب شده بیش از این نیست که انسانی را از بین برده باشد، ولی اسلام همان کار را با قصاص تکرار می کند. 2-صفات ناپسند را باید با تربیت صحیح از میان مردم برداشت در حالی که در قصاص فقط حس انتقام جوئی بیشتر می شود. 3-آدم کشی و قتل از انسان های سالم هیچ گاه سر نمی زند . حتما قاتل از نظر روانی مبتلا به بیماری است و باید معالجه شود و قصاص نمی تواند دوای چنین بیمارانی باشد. 4-مسائلی که مربوط به نظام اجتماعی است، باید دوش به دوش اجتماع رشد کند. بنابر این، قانونی که در هزار و چهار صد سال پیش از این پیاده می شد، نباید در اجتماع مترقی امروز عملی شود. 5-آیا بهتر نیست به جای قصاص ، قاتل را زندانی کنیم و با کار اجباری از وجود آنها به نفع جامعه استفاده کنیم؟

آیا با این همه اشکالات عمده ای که در حکم قصاص وجود دارد ، جائی برای ادعای حکمت در این حکم باقی می ماند؟))
منتظر حضور گرم و با برکت شما دوست عزیز
یا علی...التماس دعا
وای ...

خدایا ! حلالم کن !
سلام
خدایی خدا غریبه!
همین!
سلام من اپم تشریف بیار تو هم بهترین رو معرفی کن منتظرم
با سلام ...
متاسفانه مطالبی که جناب یا سرکار سودای دل http://sodayedel1.blogfa.com/post-44.aspx
می نویسند تماما کپی برداری از کتابها و نوارهای مرحوم آیت الله علی صفایی حائری "عین صاد"است ... اون عارف دلسوخته نیازی به شهرت ندارد ...
چند بار در پستهای ایشون ضمن تشکر از ایشون خواستم که حداقل یادی کنن و بگوین این نوشته ها از آن مرحوم صفایی ست ...اما متاسفانه هربار بدون توضیحی و یادی کامنت اینجانب رو حذف کردن ...
چندی پیش از حجت الاسلام لاجوردی رییس انتشارات لیلة القدر قم که متولی نشر آثار اون عزیز سفر کرده هست شنیدم که برخی متاسفانه بدون ذکر نام و منبع نوشته شده از مرحوم صفایی آثار ایشون رو به نام خودشون برای اهداف و نیتهای دیگری در سایتها و وبلاگ های خود منتشر می کنن و متاسفانه به دنبال عملی کردن نیات شوم و هواههای نفسانی خود هستن ...
برای من بسیار سخت بود که کسی که از عبودیت و رهایی از اسارتها دم می زند و حاضر نیست بعد از چند بار تذکر فقط به نام مرحوم صفایی اشاره کند که این نوشته از سودای دل نیست این نوشته برگرفته از آثار مرحوم صفایی ست...
متاسفانه چنین نشد و هربار این کامنت حذف شد ...
مجبور شدم اطلاع رسانی کنم ...
می دانم که "انظر ما قال" باید باشد نه "من قال" اما نمی توانم بی تفاوت باشم برای کسی که بارها تذکر شنیده و علنا سرقت ادبی می کند و با بی ادبی
می گوید
"دوست ندارم بگم حرفی است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟"
اون قسمت خونده شد (حزب سوم از جزء سی ام)


خانم چهل امیرانی سلام



نامه شما را خواندم اما در آن نسیم سحرگاه دوکوهه را ندیدم. نامه شما بوی شهادت نمی داد. سحرگاه دوکوهه و شهادت را در دهه 60 ندیده ام. بنده و نسل بنده همانهایی هستیم که به آسایش و امنیت انقلاب رسیده ایم و چون نسل شما در دوران رنج و ناامنی انقلاب نبودیم که یار انقلاب و جنگ باشیم یا نباشیم. سحرگاه دوکوهه و شهادت را در دهه 80 دیده ام. در کنار خانواده هایی گرانقدر چون شما راهیان نور را دیده ام.



نامه شما را بارها و بارها خواندم اما نمی دانستم که سفره گرامیداشت یاد حمید آنقدر مظلوم شده که برای شما فرقی نمی کند چه کسی پای آن سفره بیاید و «هر کس بخواهد با هر تفکری می تواند در آن شرکت کند». حمید و مهدی و محمدابراهیم و عبدالحسین و عباس و ... همه و همه یک دغدغه بیشتر نداشتند و آن هم حضرت زهرا سلام الله علیها بود. این چه سفره ایست که شما ششم اسفندها با نام حمید پهن می کنید و هر کسی را برای نشستن بر سر آن محق می دانید؟ ما جذب حداکثری شنیده ایم نه جذب صددرصدی. ما در گوشه ذهن های خود خاطرات تلخی داریم. خاطرات غسل و کفن و دفن شبانه داریم. خاطراتی داریم که بزرگواری از بزرگواران عالم اجازه عیادت از خویش را به برخی نمی داد. چگونه است که شما بر خلاف سیره این یگانه هستی اینگونه سفره مقدس یاد حمید را با نشستن منافقانه منافقان بر سر آن مخدوش می کنید؟ آیا شما از بانوی اول عالم کریم تر و رحیم تر هستید؟



در 29 اردیبهشت 1388 در ساری فرموده اید: «من از همه مردم و شهروندان عزیز خواهش می کنم به خاطر بچه های شهید همت، باکری ها و زین الدین این مملکت را به دست کسی بدهید که عاقل باشد». آیا برای شما تنها بچه های همت مهم است و برادر همت مهم نیست؟

سلام. واقعا از خوندن این مطلب به خودم لرزیدم. چقدر ساده از کنار این موضوع میگذریم. وای بر من با این نمازهای...
ممنون از این بیداری.به خونه کوچیک من هم گاهی سربزنید. تا احساس تنهایی نکنم.
سلام همسنر یه حدیث یادمه که انسان وقتی وارد نماز میشه شیطان میاد میگه به فلان چیز فکر کن و انسان را میخواد از نماز منحرف کنه این مکمل حدیثیه که شما گذاشتی و این شعر :
این نه عشق است برادر که به پیشانی ماست



وین نه مهر است که تائید مسلمانی ماست



داغ یک عمر گناه ست که پنهان کردیم



سجده بر دوست که نه



سجده به شیطان کردیم



هی گنه کرده و گفتیم خدا می بخشد



عذر اورده و گفتیم خدا میبخشد ....



بخششی هست ولی قهر و عذابی هم هست



ای مردم به خدا روز حسابی هم هست.........
سلام ممنون از لطفتون دوستان توصیه دارند نظر این پست را حذف کنم نظر شما چیست؟؟؟؟
پاسخ:
نه حذف نکنید...!
۰۵ مهر ۸۹ ، ۱۶:۱۶ بهاره مقدم
سلام خدا قوت مطلب بجایی بود
در ضمن به روزم افتخار بدید خوشحال میشم
علی علی
بسم رب الشهداء والصدیقین


اَللّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّـل فَرَجَهُم وَفَرَجَـنَابِهِم



اَللّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّـل فَرَجَهُم وَفَرَجَـنَابِهِم






72 شب مانده کمر
خـــم بشود

72 عاشـــق ز زمین
کـــم بشود

72 میدان بلا در راه است

72 شــب مـانــده
محرم بشود

*******************************

ســــلام

خـوبـــــــی

چه خبرا ، خوش میگذره ، اوضاع به کام هست.


سـرگـذشت غـــــم هجــران تــــو گفتــم با

شمـــــع

آنقـــدر ســـوخت که از گفته پشیمانم کرد . . .


هر جا هستین سالم باشید ان شاءالله.

و من الله توفیق

دعا فراموش نشه


...............................................................................

اگه نمیخای بجوابی خب تایید نکن نظرو
اینجوری بهتره...
۰۹ مهر ۸۹ ، ۱۳:۱۸ حبه انگور
وسکوت آخرین فریاد است...
خدای خوبم....
شرمندم............

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">