جنجال یک سکوت

پیوندها
پنجشنبه, ۸ مهر ۱۳۸۹، ۰۶:۱۱ ق.ظ

قیامتی خواهد آمد...به هوش باشید...

"هوالواقف علی السرائر والضمائر"

پیش نوشت:

مطلبی که شاید نشنیده باشید...توصیه می کنم بخوانید...

شیخ صدوق از امام صادق(ع)روایت کرده است که چون روز قیامت شود و دو گروه بنده ی مومن را برای حساب نگه دارند،در حالی که هردو اهل بهشت باشند،یکی در دنیا فقیر بوده و دیگری غنی...

فقیر می گوید:پروردگارا!چرا مرا باز می داری؟به عزتت قسم که می دانی که نه ولایتی به من داده بودی ونه حکومتی که درآن عدالت کنم،یا جور ورزم،مال زیادی هم به من نداده بودی که حق تو بر آن واجب شده باشد واینک گیر باشم که داده باشم یا نداده باشم ، و روزی مرا بقدر کفاف می دادی به آن مقدار که می دانستی مرا کافی ست مقرر کرده بودی...

پس خداوند جلیل می فرماید:که بنده مومن من راست می گوید،بگذارید تا وارد بهشت شود...

وآن غنی می ماند تا آن قدر عرق از او جاری شود که اگر چهل شتر بیاشامند آنها را کفایت کند تا سیر شوند،پس داخل بهشت شود.

آن وقت فقیر به او(در بهشت) می گوید:چه چیزی تو را نگه داشت؟

می گوید:طول حساب.پیوسته چیزی بعد از چیزی از تقصیرات ظاهر می شد وخدا می بخشید تا آنکه مرا به رحمت خود فرا گرفت و مرا به توبه کاران ملحق گردانید...

سپس غنی رو به فقیر می گوید:تو کیستی؟

جواب می دهد:من همان فقیرم که با تو در محشر بودم...

غنی می گوید:آن قدر نعمت های بهشتی تو را تغییر داده که تو را نشناختم...

(امالی صدوق ص۴۴۱)

لینک پیشنهادی:

نامه ای برای عمامه به سر ها...!!

پس نوشت:

این مطلب به دل خودم که خیلی نشست...به این نتیجه رسیدم هرچقدر هم که حواست باشه که مالت رو درست مصرف کنی باز هم قصور سر خواهد زد...فقیرا اون دنیا از ثروتمندا خیلی جلوترن...

یه بنده خدایی می گفت...دو قبر تو قبرستون بغل هم بودن یکی صاحب ثروتمند یکی فقیر...پسر فقیره یه سنگ قبر ساده وکوچیک رو قبر پدرش گذاشته بود یکی دیگه سنگ قبری بزرگ ومجلل...ثروتمنده به فقیره گفت این چه سنگیه انداختی رو قبر بابات...سنگ قبر پدر من رو نگاه کن ببین عظمتش رو...چقدر سنگینه...فقیره هم در کمال آرامش پاسخ داد:تا پدر تو بیاد از زیر این سنگ قبر سنگین بیاد بیرون..پدر من رفته رسیده به بهشت!!

الان که فکر می کنم می فهمم که چرا امامان ما زندگی ساده رو به زندگی های مجلل ترجیح می دادن...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۰۷/۰۸

نظرات  (۳۱)

سلام
وبلاگ قشنگی داری
ممنمون میشم به منم سربزنی
۰۸ مهر ۸۹ ، ۰۶:۱۵ یونان کوچک - اردکان
سلام
وبلاگ قشنگی داری
ممنمون میشم به منم سربزنی
سلام
ممنون که سر زدی
سعی می کنم تمام مطالبت رو بخونم و اگه نظری داشتم بدم
موفق باشی
۰۸ مهر ۸۹ ، ۰۸:۵۲ دختران باباعطا
سلام علیکم
با "برادر کوچکتر" به روزم
یاعلی
۰۸ مهر ۸۹ ، ۱۰:۴۶ آسمونی 313 (دل نوشته های کربلایی)
اللهم دعا لعواقی امورنا خیرا.

اللهم اغفر لنا ذنوبنا.
۰۸ مهر ۸۹ ، ۱۱:۲۴ سید محمد جواد طاهری
سلام
من که تا به حال نشنیده بودم
واقعاَ برام عبرت آمیز بود.
ممنون

یا علی
سلام وب قشنگی داری ممنون که سر زدی
یعنی خدا توو بهشت رفتن ما فقیرا هم دیکتاتوری میکنه !؟
نکته ظریف و قابل تاملی بود
سلام و خسته نباشید . . .
راستش خیلی جالب بود . . .
مصداق قصه ی سلمان فارسی رحمه الله علیه که قالیچه ای بیش نداشت و در روز های آخر عمر شریفش می گریست . . .
گفتند یا سلمان برای چه گریه می کنی ؟
بهشت که مشتاق دیدارت است ؟
گفت می ترسم از این قالیچه !
زیرا در پل صراط پیچی وجود دارد که هر شخصی اسباب و وسایلش را با خود حمل می کند می ترسم که نتوانم آن را رد نمایم !
خیلی داستان خوبی بود . . .
باز هم از تاخیرم عذر می خوام . . .
سلام و عرض ادب و احترام . . .
باری دیگر با پرسش و پاسخ های مهدویت با ادامه ی موضوع قبلی بروز می باشم .
از جمله سوالات زیر :
آیا بعد از دعای ندبه نماز نیز رسیده است؟

آیا می توان با خواندن زیارت عاشورا و زیارت جامعه با حضرت ارتباط معنوی پیدا کرد؟

چند تا نماز امام زمان (عج) داریم ؟ لطفا برایم توضیح دهید .

حضرت که معصومند و ولی خدا چرا در رابطه با ظهور برای خود دعا نمی کنندتا فرج ایشان برسد و ما خوشحال شویم؟

راه های متوسل شدن به آقا را در گرفتاری ها و مشکلات بیان کنید ؟

منتظر حضور گرم شما و نظر های سازنده تان هستم . . .
موفق و سر زنده باشید . . .
سلام.نمیدونم در جواب وقت نداشتنتون چی باید بگم.مهم نیست اصلا.من به هر صورت براتون آرزوی موفقیت میکنم.اما به اینجا که اومدم حتی نتونستم پست جدیدتونم بخونم....
۰۸ مهر ۸۹ ، ۱۶:۲۹ محسن / گروهان سایبری
سلام

زیبا بود

عاقبت خاک گل کوزه گران خواهیم شد ...

یا علی
سلام عزیز

به فکر فرو رفتم !گاهی بعضی تلنگرها بجاست!سپاسگزارم
خیلی خوب بود...
یاد سخنرانی آیت الله جوادی افتادم
ایشون میگفتن مثل بهشت و دنیا مثل سرزمینیه که سرتاسر آسایش و رفاهه و سختی و مشکلات مثل حصار دور تا دور این سرزمین احاطه کردن...
برای رسیدن به اون آسایش باید از تمام این سختی ها گذشت...
حرفش آسونه اما عمل؟
۰۸ مهر ۸۹ ، ۱۸:۲۶ من یک کیهانی ام
سلام
ببخشید که نبودم
با تقدیم بهترین درودها به جنابعالی با مطلب" به یاد آزادمردان راست قامت" به روزم
لطفا ضمن ابراز نظر بفرمائید با چه نامی لینکتون کنم
ممنونم


ضمنا فایل صوتی بر روی وبلاگتون نیز بسیار زیبا بود-دست مریزاد
خدا رو شکر ما فقیریم
حداقل اون دنیا جلو این پولدارا یکم پز میدیم


منتظر پست ویژه تان هستیم!
ممنون بایت لینکت خوشحالم که کشفش کردم صاحب لینک و میگم...
به زودی یعنی کِی؟
منتظریم ها...
التماس دعا
یا علی
۰۸ مهر ۸۹ ، ۲۰:۴۹ ساقی رضوان
چی میگیییییییییییییییییی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ شیرینی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ح؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بروووووووووووووووو....



راستی چرا منو دوا میکنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
۰۸ مهر ۸۹ ، ۲۰:۵۲ بچه های الکی خوش
خاط............................رات دانشجویی

روزهای دوم و...
در مورد پست بالایی باید بگم ساده ترین حد ممکنش اینیه که نوشتی !

والا ! حتی !

چرا من یه بارم که میام برا تو کامنت جدی بذارم خندم میگیره !؟
۰۸ مهر ۸۹ ، ۲۱:۲۹ ساقی رضوان
به به! آبجی طهوراااااااااااااااااااااااااااااا (این همه این اخویه مارو تحویل میگیری یه بارم ما رو تحویل بگیر!!)


به به!!! حالا کی میخای شیرینی بدی؟؟؟؟؟؟؟ امروز نیمدی همایش سایبری؟؟؟


دعوا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مردی بیا جلووووووووووووو
پاسخ:
راستی...نکته اخلاقی:خوب نیس آدم به اخوی ش حسودی کنه و اینا....
۰۸ مهر ۸۹ ، ۲۱:۴۷ ساقی رضوان
وا!!! گلزار شده اون سره دنیا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ البته بعله!!! وقتی خونه سر کوه باشه گلزار میشه اون سر دنیا!!!!!!!!!!!!

کادو؟؟؟؟؟؟؟ من اصلا شیرینی خاستم؟؟؟؟؟؟؟؟؟خودت گفتی میخام شیرینی بدم!!! واح واح!!!! زمونه ای شده ها!!! راستی شیرینیه چی اصن؟؟؟؟ ارشدینگو اینا؟؟؟؟؟؟؟
چون اون کششی که همیشه تو مطالبتون وجود داشت دیگه یه کم برام کمرنگتر شده.البته این نقص از مطالبتون نیست.احساس خودم بود فقط....
سلام الپاچینو تو فیلم وکیل مدافع شیطان میگه بزرگترین فریب شیطان این است که به انسانها تلقین کرده شیطانی وجود ندارد
سلام همسنگر!

راستش داستانهایی رو که میذارم یا از کتابهای زیبایی که درباره شهدا و دفاع مقدس دارم میذارم یا اینکه از سایتی که عضوشم میذارم!

هنوزم که هنوزه با فضای وب بیگانه ام نمیتونم از فکرم و دلم بنویسم!دلم میخواد ولی توفیق نشده!
بسم الله
وَلَوْ بَسَطَ اللَّهُ الرِّزْقَ لِعِبَادِهِ لَبَغَوْا فِی الْأَرْضِ وَلَکِن یُنَزِّلُ بِقَدَرٍ مَّا یَشَاء إِنَّهُ بِعِبَادِهِ خَبِیرٌ بَصِیرٌ
و اگر خدا روزى را براى بندگانش وسعت مى‏داد، مسلما در زمین سر به عصیان بر مى‏داشتند، و لیکن به اندازه‏اى که مى‏خواهد نازل مى‏کند. به راستى او به [حال‏] بندگانش آگاه و بیناست.
سوره مبارکه شوری، آیه 27

سلام
همیشه غنی بودن ترسناکتر از فقیر بودنه...
با سلام
خیلی جالب بود
در ضمن در مورد مطلب بالا، باید گفت که شکستن قانون خدا، کم جرمی نیست
وای به ما که چقدر ناسپاسیم
یا علی
با سلام

من واقعا به این موضوع یقین دارم ... با چشم دیدم که افرادی که ثروت زیادی دارن ، هر چه قدر هم که با ایمان باشند ولی باز هم یه جاهایی خطاهایی میکنند که افراد ساده زیست این اشتباهات رو نمیکنند !
اگر فردی ایمان تق و لق هم باشه که دیگه عالی میشه ...

هیچ چیزی بهتر از ساده زیستی نیست حتی اگر آدم درآمد زیادی داشته باشه !!!

یا حق !
چرا قیامت را انقدرسهمناک توصیف میکنید
که کسی آرزوی آمدنش را نکند

قیامت ......

زیباترازاین چیزهائیست که به توصیف دوستانی چون شما میرسد
شاعرعزیزی
درقسمتی ازشعرش درمورد رابطه ی خود باخدا چنین میگوید

خدایا

آیا دوباره من ازپله های کنجکاوی خود بالا خواهم رفت
تا به خدای خوب که درپشت بام خانه قدم میزند
سلام بگویم

به همین زیبایی

ارادتمندتان هستم
تاهمیشه

تقدیم به رسم ادب
پاسخ:
ما هم وظیفه انتقالش رو داشتیم....!
در تائید حرف شما باید بگم: میگن جرجیس پیامبر اولین پیغمبره که داخل بهشت میشه و سلیمان هم آخرین پیامبره.(جرجیس هیچی نداشته)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">